Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 31

Emner: Måtte du bande

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Citat Oprindeligt indsendt af symadammen Se meddelelser
    Det der med bandeord - jeg synes det er kedeligt at børn i dag (selv ret små børn) kalder hinanden slemme ting som f.eks. "din luder" "fede so" m.m. Så er det trods alt sjovere med de remser som mine børnebørn i øjeblikket øver sig på at sige hurtigt:
    "Stativ stakit kasket", "Bondemandens ged på marken" eller " Manden sad på bukken og pilled spæk".
    Den sidste er selvfølgelig ikke så pæn når den bliver sagt for hurtigt.

    ha ha det kan godt være den ikke er så pæn i betrækket, men den er sku skide skæg......hov der bandede jeg vidst...Undskyld
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tjaaa, jeg har et udtryk, som af og til popper op til overfladen igen, når noget er rigtigt "træls". Jeg hørte det første gang på et smedeværksted hvor jeg var på kontoret, tilbage i starten af 90'erne. I dag, hvor jeg er tilbage i samme branche, kan jeg høre, at det åbenbart stadig bliver brugt:
    "Det er til at få lange nosser af" - men det gælder formentlig kun folkene på værkstedet, for jeg har da ikke bemærket nogen forskel

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej vi måtte heller ikke bande men min farmor som holdt meget på formerne sagde altid "for sagomel og grynforretning" og så vidste vi godt at det var alvorligt ment. mange hilsner vibeke(50)

  4. #14
    strikketøsen Gæst
    Vi måtte gerne bande derhjemme. Mor var vist ikke så glad for det, men kunne alligevel ikke selv lade være en gang i mellem.

    Min far bandede tit og ofte - han var vokset op med en meget religiøs mor og en utrolig hedensk far. Min farmor gik i kirke - min farfar var ligeglad. Han arbejdede hårdt - dels som jord- og betonarbejder og dels som skraldemand. Hvis man ikke bandede eller tålte banderi, var det nok de forkerte brancher at være i. Min far så meget op til sin far.

    Så jeg har hørt: "For fanden i hede hule helvede" rigtig mange gange!

    Vi blev jo påvirket af det. Et bandeord i ny og næ fremkaldte ingen reaktioner. Men vi kom af og til på besøg på en nærliggende gård, hvor man gik i kirke hver søndag. Her så man forfærdet til, når vi kom til at sige "sgu". Man blev så nervøs for ikke at komme til at bande, at man netop gjorde det.

    Faktisk var det utroligt lidt interessant at bande, når man gerne måtte!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har da også hørt mange bandeord som barn. Men jeg er ikke slem til at bande. Jeg kan sagtens skælde ud, uden at bande. Det eneste, jeg sommetider siger, hvis jeg f.eks. slår/brænder mig er: Av for pokker! eller Av for katten! Og så siger jeg f.eks. til mig selv: Så se dig dog for din store idiot!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Angelmom Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    For hede hulen da også, nu er der 3 motor der har givet op på min el rok i formiddag, jeg gider det sku ikke mere for fanden da også..

    Det er bare for meget..
    Da jeg så sidder der og siger nogle ord der ikke er beregnet for børns øre - høre jeg min mors stemme - sådan nogle ord bruger vi ikke i vores familie. Uha det er jo rigtig; men så kommer jeg til at tænke på da vi var børn og skulle sige noget med eftertryk, ja så lavede vi vores egne ord .

    For fanden da - blev til For Fanø da

    Kender du noget til at lave bande ord om , så vil det være sjovt at læse om det

    Bande det kunne jeg gøre oppe på mit værelse, og ikke på høre på offentlig rum eller andre nærvære.. Og jeg måtte ikke komme ned i stuen før at jeg havde bandet af..
    Mener mig om her sidste år at min nu 4 årige søn fik lige et øjeblik hvor den fik for hele armen " fandeme, sgu helvede, av for søren..... " bare sådan et lille øjeblik hvor han bandede løs, og midt i det hele spørger han så "moar hedder det ikke av for søren??" jeg ved godt at det er ikke pædagogisk rigtig at begynde at grine når ens børn bander, men lige det øjeblik var jeg sgu helt færdig af grin.. Aner ikke lige hvad der gik af ham..
    En af mine veninder har en teenage datter, og der kommer rigtig mange bande ord og andre grimme ord ud af hendes mund, og når hendes mor altså min veninde, siger et grim ord når der er noget der går hende på har jeg det med ironisk at svare retur " nøøøøøøje der er sgu en der har lært et nyt ord i dag.. "

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Hehe bandeord, dem er der mange sjove af, hjemme havde vi også nogengange bandakasse, men den blev som regel glemt efter et par dage :)

    mange af dem der er nævnt kender jeg også, så jeg vil bare lige komme med en lille historie og et rigtig fælt bandeord :P (det får i efter historien!)

    Da jeg var teenager var det at der kom noget frem der hed en skråt op finger! og lige pludselig en dag fik min søster eller jeg brugt den i hovedet på min far og siden da har den været brugt i sjov, ala jaja det er godt med dig....så den har lidt mistet sin betydning i vores familie :P

    og så var der det bandeord....min x-mand blev drillet af sin storebror med det og siden fik børnene ordene og de var mest ment som haha det kan du ikke sige efter mig, men dejlig fælt er det:

    tismand-pismand-røvhul!

    så værsåartig, og brug det som i lyster :P

    Mafalda (der kun bander når der er grund til det...men så kan det oss være slemt)

  8. #18
    MetteB Gæst
    Vi sagde også den der, men på en lidt anden måde;
    Man må ikke sige sku, for så kommer sku skumanden og skurer dig i røven med en skurebørste, og det gør sku ondt, for jeg har sku selv prøvet det
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-07-2010 kl. 19:22

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    197

    Smiler

    Hej.
    Jeg er vokset op hos min Mormor, og der måtte man altså ikke bande, hun var 54 år da hun blev "Mor" til mig.
    Jeg har aldrig hørt hende bande, men kom hun galt afsted sagde hun:
    Av for sagomel og grynforretning".
    Men dessideret at bande, så lød det: "Jeg vil ikke høre det svovlen."
    Knus fra
    Lene

  10. #20
    lillebi Gæst
    Jeg kan bestemt,godt få rystet et par eder ud af ærmet når tingene ikkke går som jeg vil. Ynglingsordet har jeg såmænd lært af mine kære forældre,selv om de hårdnakket påstår at det har de ALDRIG brugt, sjovt nok bruger vi tre søskende det og kan hver vores historie om det ord
    Men da jeg første gang brugte det, hjalp jeg mine forældre med at male deres kolonihave hus og da malerspanden væltede, røg det ud af munden på mig "pisse-lort- skide-i- røvsæk" .
    Det er siden været det bedste ord når noget ikke går helt som det skal

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •