Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 31

Emner: Måtte du bande

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Måtte du bande

    For hede hulen da også, nu er der 3 motor der har givet op på min el rok i formiddag, jeg gider det sku ikke mere for fanden da også..

    Det er bare for meget..
    Da jeg så sidder der og siger nogle ord der ikke er beregnet for børns øre - høre jeg min mors stemme - sådan nogle ord bruger vi ikke i vores familie. Uha det er jo rigtig; men så kommer jeg til at tænke på da vi var børn og skulle sige noget med eftertryk, ja så lavede vi vores egne ord .

    For fanden da - blev til For Fanø da

    Kender du noget til at lave bande ord om , så vil det være sjovt at læse om det
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    krumme Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ingeborg Se meddelelser
    Vi måtte kun bruge dette bandeord :

    Og vores nabo sagde :' Man må ikke sige sku, for så kommer sku skumand og han slår sku hårdt'
    Her i Nordjylland plejer vi at slutte dén med: og det er sgu træls

  3. #3
    krumme Gæst
    Da min bror og jeg var børn, blev der ind imellem indført bandekasse, hvis banderiet lidt tog overhånd. Vores mor reddede sig (til vores store ærgelse) gang på gang på den her: "AV FOR SA'E DEN ENE TIL DEN ANDEN" (sagt på rigtig jysk)
    Alligevel var det vores mor, der kom af med flest penge til bandekassen. Vi andre kunne godt la' vær' når det kostede os penge

  4. #4
    Mosterkoster Gæst
    Hos os var det værste og eneste bandeord "saftsuseme". Det var ganske forbudt at bande.

    Min far havde nogle venner. De havde en datter på et par år, som åbenbart var begyndt at komme med ord de ikke brød sig om. De lærte hende at "flødeskum" var et fy-ord, så hun brugte rigtig lang tid på at gå hen til forældrene råbe "FLØDESKUM" for derefter at løbe, alt hvad hendes ben kunne, væk fra forældrene.

  5. #5
    jane72 Gæst
    Nej ... det måtte jeg godt nok ikke.... uha.... så blev min Mormor vred....(er vokset op hos min Mormor og Morfar)....

    I børnehaven var der en del børn der bandede, og dem rettede jeg på, og sagde til dem at de ikke måtte bande. Engang til en forældresamtale i børnehaven sagde min Mormor om de i børnehaven ikke kunne sige til mig at man ikke måtte bande. De så ganske uforstående ud, for i børnehaven rettede jeg jo på de andre børn. I børnehaven bandede jeg nemlig ikke, men så fik den hele armen når jeg kom hjem ....

    I dag bander jeg ikke ret tit.... så hvor mine børn har lært det, ved jeg ikke.... men de bander (desværre) nogle gange så en havnearbejder kunne blive dybt misundelig....

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    hos os blev kraft-edme, lavet om til krammer-bu-mand.

    Da kraftedeme blev set på som kræft-æde-mig. Hvilket jo ikke er særlig smart, bare fordi man trænger til at lukke noget damp ud.

    Men som helt lille havde jeg mit eget udtryk når jeg blev gal. Pisse-ravne-lort, husker min mormor altid grinede når jeg sagde det. Så hvordan udtalen var i sådan en lille barnemund, ved jeg ikke
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Jeg kan ikke rigtig huske hvor meget min mor bandede da jeg var lille, men jeg kan huske at hun også nogle gange har brugt den med: av for sa'e den en mand til den anden, og så vidste de det bægge to. Den var sjov en gang, men min mor har brugt den for tit.

    Den med Fanø kender jeg også godt, har dog ikke selv brugt den.......jeg bander somregel bare

    Jeg tror faktisk jeg til tider bander lidt meget.

    Min mor har altid brugt mange mærkelige sætninger...det er do ikke alle jeg vil betegne som bandeord. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har hørt: Hvis og hvis og hvis,min røv havde været spids. Fyldt med lemonade, så kunne jeg drikke balderne op til de blev flade.

    En anden en lyder:Det kan der være noget om........sagde drengen da han pakkede runde tårn ind i toiletpapir.
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Den har jeg aldrig hørt, den med Rundetårn
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    For helvede var strengt forbudt - så blev det til for Helgoland - det kunne siges med næsten lige så meget eftertyk.........

  10. #10
    symadammen Gæst
    Det der med bandeord - jeg synes det er kedeligt at børn i dag (selv ret små børn) kalder hinanden slemme ting som f.eks. "din luder" "fede so" m.m. Så er det trods alt sjovere med de remser som mine børnebørn i øjeblikket øver sig på at sige hurtigt:
    "Stativ stakit kasket", "Bondemandens ged på marken" eller " Manden sad på bukken og pilled spæk".
    Den sidste er selvfølgelig ikke så pæn når den bliver sagt for hurtigt.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •