Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Nettes sneglekage

  1. #1
    Nette Gæst

    Nettes sneglekage

    Nu, hvor I er begyndt at snakke dræbersnegle, synes jeg lige, jeg vil dele en sneglekage med jer.
    - Opskriften er min egen, - og da jeg havde forretning, solgte den rigtig godt. Den kan varieres, her m. tre slags fyld, men kun fantasien sætter grænserne.
    Den egner sig ikke til genopvarmning, men er nem at lave om aftenen og stille i ovnen fødselsdagsmorgen sammen med brusebadsbollerne.

    Selve dejen:
    375 g. mel
    1 tsk vanille
    3 tsk. bagepulver
    80 g. sukker
    125 g. margarine
    2 æg
    1½ dl. mælkeprodukt naturel/kærnemælk/mælk

    Fyld 1:
    150 g. smør
    3/4 dl. sukker
    2 spsk kardemomme

    Fyld 2:
    150 g. smør
    3/4 dl. sukker
    4 tsk kanel

    Fyld 3:
    150 g. smør
    3/4 dl. sukker
    1 dl. rosin udblødet i rom

    Pynt: tyndt glasur, evt. romglasur

    De tørre ingredienser blandes sammen, de våde blandes i ( kun det ene æg), dejen æltes let sammen og udrulles til ca. 2 gange A4 str.
    Smørret til fyldet kommes i mikroovnen i max ti sekunder, hvorefter det let kan blandes med sukkeret. Remoncen smøres på dejen, og det øvrige valgte fyld drysses let hen over det hele.
    Dejen rulles sammen, deles i 10 - 12 stykker og stilles i en springform, og pensles med det andet æg.
    Kagen bages i ovnen ved 220 grader i en god halv times tid.

    Efter afkøling glaseres kagen, og .....mums.. en god kop kaffe til, skal selvfølgelig lige laves også.

    Nette
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Savle savle mere savle den skal prøves næste gang vi skal have gæster...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    C0cd0r Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Savle savle mere savle den skal prøves næste gang vi skal have gæster...
    Fuldstændig Den skal da selvfølgelig afprøves

  4. #4
    Thomas' mormor Gæst
    Er afprøvet - og kan varmt anbefales. Blev lavet lørdag aften og ventede i køleskabet til i går eftermiddags. Den var populær.

  5. #5
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas' mormor Se meddelelser
    Er afprøvet - og kan varmt anbefales. Blev lavet lørdag aften og ventede i køleskabet til i går eftermiddags. Den var populær.
    Det lyder dejligt:-)

    Jeg har altid sat en ære i at udvikle opskrifter, der kan laves dagen før, da man altid står med alt muligt på selve dagen, og altid i sidste øjeblik.
    Sådan går det i hvert fald ofte her i huset. :-)

    Samtidig går jeg meget op i, at det ikke er supermoderne ideer fra Jamie Oliver eller det italienske køkken, men der imod noget som kan laves af alle, med ingredienser alle har hjemme i køkkenet.

    Nette

  6. #6
    Tina Gæst
    Har også afprøvet opskriften.
    Den vagte STOR jubel her i hytten.

    Så bare igang med sneglene.

    Og vil lige tilføje - den er super nem og hurtig at lave

  7. #7
    Viktoria Gæst
    lyder rigtig lækkert, nette - de skal helt sikkert afprøves.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er der dræbersnegle ( den kan ikke hedde andet siger gemalen )kage i ovnen her.

    En tanke slog mig, har nogen prøvet at fryse den inden der bliver bagt, Nette skriver den ikke er god at nedfryse

    1 time senere, vores snegledræber kage uden glasur, for det er vi ikke så vilde med.


    Fyldet i den her er :
    150 gram smør
    75 gram brunsukker
    2 tsk kanel.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Så er der dræbersnegle ( den kan ikke hedde andet siger gemalen )kage i ovnen her.

    En tanke slog mig, har nogen prøvet at fryse den inden der bliver bagt, Nette skriver den ikke er god at nedfryse

    He he, dræbersnegle og hundeuldsfrikadeller, hvad mon det næste bliver?

    Alt gærbrød, med få undtagelser, jeg ikke lige kan komme på, kan nedfryses inden bagning. Det skal bare aldrig nå at hæve inden.
    Det er det, man gør mange steder i dag, hvor man har "bake-off". F.eks. i Kvickly og på tankstationer. Det bliver lavet på store fabrikker, og nedfryses med det samme, hvorefter man let kan fragte det ud til butikerne, der så tøer den ønskede mængde op og bager det.

    I de små bagerier gør man det også, langst de fleste steder. Hvis alt skulle laves fra bunden af hver eneste dag, så skulle man møde inden midnat. - Ofte er franskbrød og birkes lavet i forvejen og nedfrosset dagen før. Birkes laves endda ofte til en uge af gangen.
    I bageriet tilsætter man nogle gange en slags "frostpulver", der hjælper gæren igang efter optøning, men det skulle ikke være nødvendigt.

    Når jeg skriver, jeg ikke mener, den er god til nedfrysning, er det en hel og aldeles personlig holdning. - Det er det færreste hjemmelavede gærbrød, jeg synes smager fantastisk efter at have været frosset. Men ok, nu er jeg jo også bedre vant.:-)

    Det var vidst en lang forklaring på et lille spørgsmål. :-)

    Nette

  10. #10
    Hjørdis Jensen Gæst
    Mums, det er jo altid bedst når det er friskbagt, og Hundeuld, disse "dræbersnegle" de kan da altid hurtigt udryddes, det er meget værre med de helt rigtige af slagsen !


Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •