Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 11 FørsteFørste ... 2345678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 108

Emner: Uld og spørgsmål omkring det

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Viktoria

    Hvor lækkert - og jeg elsker når billederne er taget ude i naturen.

    Jeeeg vil flytte på landet, jeg egner mig ikke til bylivet.
    Jeg nyder når jeg ser Jeres blomster, buske og Jeres indretning i haven.
    Og jeg har det bedst når jeg besøger min mor og vi sidder i haven og ser på alle fuglene.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Wow en masse uld, pas på Fine ikke kommer forbi, hun laver det hele til dyr omgående
    Rigtig go' fornøjelse med spinderiet, der må da være til et par timer eller tre
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Hvis jeg en dag pludselig tropper op med 4 tomme mælkekartoner og en pose med sæbespåner, så er det med at gemme al karteflor væk
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Blomsterfeen

    Jeg skal vist ha' nogle stærkere briller..
    KARTOFLER i lange baner...
    Nå, jeg fandt så ud af hvad karteflor er for noget og fik et godt grin af mig selv..
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Der er jo en undersøgelse, der viser, at bare begyndelses- og slutbogstavet står på rette plads, så er rækkefølgen af bogstaver inde i selve ordet ligegyldigt.

    Og jeg har faktisk længe tænkt over det med karteflor og kartofler. Det er jo de samme bogstaver, så det er helt naturligt, at du fik et andet ord ud af det
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hvad er en hæk?

    Tusindfryd:

    Ja, altså ikke sådan en der står ude i haven, men en uldhæk. Hvordan ser den ud og hvad bruges den til. Jeg har også hørt omtalt en blårhæk - hvad er det?
    Så vidt jeg har kunne få opsnuset er det noget der skal sidde på en rok, men det er også alt jeg ved.
    Er der måske nogen der har billeder?
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet sg

    Steffen har vist skrevet om det tidligere.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Uldhækken bruges til at have den uld i man spinder af, for at have lidt samling på det.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (16,9 Kb, 0 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet UHA hvad sker der

    Altså ikke noget spinderi i vogn
    Genfærd på Langesø
    Der var en gang en ond og gerrig frue på Langesø, som hed Ida Rathlau. Når hun kørte ud, havde hun al tid sin rok med sig og sad da i vognen og spandt. På en sådan køretur fandt hun en gang på en af Langesø marker et barn, som gik i en kornmark og plukkede aks. Hun fik da straks fat i barnet, tog sin store saks og klippede fingrene af det, for at det ikke mere skulle gå i hendes korn og plukke aksene af. En gang fik hendes gamle kusk befaling til at holde med kareten for døren midt om natten. Fruen og hendes tjener kom straks ud og steg op i vognen. Da de kørte ud af haven, var det for kusken, som hverken hestene eller vognen rørte ved jorden, han kunne blot mærke, at det gled rask frem ad. Sådan gik det længe, indtil der blev gjort holdt i et hæsligt uføre lige foran en gammel mørk og skummel borg, hvor fruen gik ind. Da hun havde været der inde nogen tid, bad kusken tjeneren om at gå ind og se efter, hvor hun blev af. Han listede sig da hen til døren og kiggede ind gennem nøglehullet og så da, at fruen sad på en stol, og en person stod og redte hendes hår, så blodet flød efter kammen. Endelig kom hun da og steg i vognen. På hjemvejen mærkede kusken heller ikke noget til hestenes trampen eller vognens rumlen. Hjemme på Langesø så man siden den tid ikke mere af hende end nogle blodpletter på væggen i hendes værelse. Derimod har man efter den tid set hendes karet køre op og ned ad Rugade ved nattetid. Der blev strøet hørfrø for den, og det hjalp så meget, at den sank under jorden, men der nede kørte den endnu længe, og man kunne tydelig høre den ovenfor. Til sidst blev fruen nedmanet i Sortemose syd for gården.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Jeg skal nok lade være med at tage rokken med i bilen
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 6 af 11 FørsteFørste ... 2345678910 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •