Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 10 af 11 FørsteFørste ... 67891011 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 100 af 108

Emner: Uld og spørgsmål omkring det

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet avj

    Den nemmeste måde at få manden til at hoppe på en ide er at lade som om, at det er hans idé, eller i hvert fald oplægget til idéen er hans, det hjælper hos os, men OK om det lige virker på uld i poser er måske nok tvivlsomt
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Halløjsasasa ...

    Hvordan gik det med uld-projektet??

    Er manden blødgjort?
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hanneda

    Manden blev blødgjort - men uldleverandøren har svigtet. Han har ikke længere tid til at holde får, pgs. nyt job Fårene er blevet slagtet, og vi kan købe spegepølse istedet. Øv. Meeenn. som trøst siger maden så heldigvis, at jeg da bare kan købe det uldgarn jeg skal bruge- at det er hyggeligt når jeg sidder og strikker om aftenen
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #94
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Misja

    Så må du på garnindkøb.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #95
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Spinne ull fra hest

    Hk:
    Jeg fikk spørsmål fra en i stallen om det går ann å spinne ull i fra hest? og om det da er som på hund, noen raser kan brukes mens andre kan ikke?
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #96
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Jo. hest kan også bruges, særlig fra føl.

    De heste der går ude om vinteren får en meget tyk pels, og det er dem man kan spinde.. Men vurdere altid hesten før du siger Ja til at spinde, man kan forholdsvis nemt se om det kan lade sig gøre.. og dækhårene skal jo ikke med
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #97
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund -spindning af hundeuld

    Nu er jeg jo ikke i gang med at spinde endnu, men suger til mig alle vegne. Jeg har læst rundt på nettet, talt med venner/ bekendte og lånt bøger.

    Det rejser nogle spørgsmål :

    1. Kan man selv spinde det tynde strømpegarn, hvor man lader en tråd af eks. vis noget kunstmateriale "køre" med ulden ?

    2. Jeg har mange hundevenner, og flere er begyndt at samle uld til mig, da min egen hund er lidt lang tid om at producere store mængder Jeg er lovet uld fra bl.a. belgisk hyrdehund og bearded collie. Sidstnævnte giver en spand uld hver 14. dag

    Jeg er bl.a. blevet fortalt ( ef ejeren til belgisk hyrdehund (tervueran )), at hundeuld er så porøst at man skal lade en silkesnor køre med, når man spinder. Er det korrekt - og gælder det i så fald al hundeuld ?

    Muligvis er det kun den race. Jeg kan se, at det billede Bente har lagt ind af en bekendt, som har strikket en bluse af hundeuld - har samme hunderace. En flot, flot farve, som jeg vil være glad for at kunne lave garn af. Det er faktisk en hel kennel, så det ville jo kunne blive til noget.....

    Er jeg lidt overmodig ved at begynde at modtage uld fra bekendte ? Er hundeuld særligt vanskelig ? Hvor ligger det f.eks i forhold til angora og fåreuld ?

    Mange spørgsmål - beklager
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #98
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Ja ja Nette jeg prøver at svare

    1. Ingen kunstgarn sammen med håndspunden, du risiker at kunst garnet skære uldtråden over .

    2. Gem gerne hundeuld i papir eller stof, ikke plastik, det kan holde i mange år hvis det opbesvares rigtig.

    3. Hundeuld kan stå alene, MEN det afgørende er hvad du skal bruge det til, så det skal tages op hver gang, men det vil jeg lærer dig, når du kommer herop.

    4. Hundeuld skal man ikke begynde med, når man skal lære at spinde, det er fåreuld der skal være børnehave klassen. HVORFOR ! Hundeuld- angora, altså de glatte uld typer , er "skide" svært at få til at hænge sammen, når man ikke har "tavet" og man skal ikke lave noget der i den grad driller, for så mister man lysten til det.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #99
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Sørig - Vask af striktrøje

    Min mand har en striktrøje i 100% Lambswool, den er en lille bitte smule for stor.

    Kan jeg vaske den på en eller anden måde så den krymper ganske lidt?
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #100
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Prøv at vaske den i lidt for varmt vand i håndvasken først.. og læg den til tørrer og "skub" den sammen
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 10 af 11 FørsteFørste ... 67891011 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •