Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 11 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 108

Emner: Uld og spørgsmål omkring det

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Uld og spørgsmål omkring det

    HK:
    Jeg får snart Merino ull klar til spinning fra England. Men, lurte på hvordan blandingen skjer, før spinning. De som eks. bruker 50% angora og 50% merino, forstå jeg slik at en spinnte en snor av hver, også tvinnet de sammen.

    Men, hvordan gjøres det med eks. 80% angora ull og 20% merino
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mudde

    Jeg troede at man blandede uld i de nævnte forhold- og så kartede den og derefter spandt den. Det tror jeg stadig.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Når jeg blander garn i skævt forhold, altså ikke 1 til 1 , så foregår det ved at veje af af ulden, dernæst blander jeg det godt og grundigt, og så bliver det kartet sammen, og så kører vi derud af på rokken, men hvor i alverden gå så meget op i hvor mange procenter der er , hvad med at spinde lige ud af lande vejen , så du får dit helt personlige HK garn, og ikke en kopi af maskin garn...
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet HK

    Var egentlig mere at jeg lurte på hvordan det ble gjort. Skal en stille ut angora strikke plagg her hjemme, må det oppgis blandningsforhol.
    Men, samtidig om en karder for mye farget ull, så forsvinner mye av farge spillet.

    Ja, ja en lærer hele tiden. Akkurat nå, sitter jeg bare å sukker over at jeg ikke har tid å reise over til Woolfest 2006
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet dorit

    Når det gäller mit angora så blander jeg slet ikke...for jeg kan ikke indfinde mig med tanken at 80%angora og 20% andet er ren angoragarn...så er mit garn så alltså heller ikke det smukkeste ennu...men det har da en egen stil
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette M

    Når jeg spinder mit eget mohair, bliver det slet ikke kartet, men spundet direkte fra totten...
    Det gælder faktisk også den merino, jeg har fundet ud af er godt at blande med.
    Mohair alene er en drøm at røre ved, men nøøøj, hvor det vokser ved længere tids brug...
    Så jeg nøjes med at lave en tråd af hver slags, og det virker fint, selvom jeg gør tingene på en meget hjemmeopfunden måde...
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet uldstrømper

    jeg vil lige gøre jeg opmærksom på, at jeg har meget stor besvær med at sove om natten, da jeg har spasmer/ kramper
    jeg havde så fortalt at uldsokker måske ville hjælpe fik sådan nogle af vores Bente, efter jeg havde forrelagt hende mit store problem, straks var der brev, med strømper i til at tage på om natten ,
    der skal siges jeg når det er værst er oppe ca, 15 -20 gange om natten og bare går og går,
    jeg er så utrolig træt om dagen , og min lunte er somme tider noget kort, jeg har i nat for første gang haft mine uld sokker på og jeg har kun været oppe to gange, så jeg stråler af energi,
    jeg er utrolig spændt på om jeg hermed for noget mere natte ro, plus min mand også tit vågner når jeg traver rundt, nogle gange traver han med, og andre gange sover han dog fra det
    men jeg vil give jer en brifning når der er gået nogle nætter, jamen det er dejlig hvis det kan hjælpe og ikke piller
    knus tgsolberg
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Nejjjjjj hvor det lyder dejligt for dig solberg, håber virkningen holder
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Nå... hvor lyder det dejligt .. (det er rigtig slemt ikke at få sovet godt om natten) ... - held og lykke med det gode tiltag !
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    Det er skønt at få en god søvn, så vi krydser fingre for at de nye dejlige uldsokker hjælper på det og du (og manden) får sovet
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 11 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •