Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 80

Emner: Oversætter søges...

  1. #51
    Eaonline Gæst
    Jeg er også helt vild med sjalet, og vil også til igang.
    Men nu er jeg blevet lidt nysgerrig med det Evilla garn. Jeg kender ikke rigtig til det, og det eneste jeg har googlet mig frem til, er at det er rent uld garn.

    Så jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvordan garnet er at strikke i, og om det minder om Kauni eller om det er blødere? Kan Luffedreng eller andre der kender til det, skrive et par ord om det?

    Derudover vil jeg tillade mig at sende en mail til dig, Ulla P, for at få opskriften

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Hej Eaonline.
    jeg har købt evilla garnet til sjalet og umiddelbart kan jeg ikke se \ mærke nogen forskel på det og kauni garnet.
    Har du ser på deres hjemmeside : www.evilla.ee der er nogle rigtig flotte ting.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  3. #53
    Eaonline Gæst
    Jamen tak for det Luffedreng.
    Jeg tror, at jeg så vil prøve lykken og bestille noget Evilla garn hjem. Jeg er simpelthen blevet alt for nysgerrig efter at komme til og strikke i det.

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Citat Oprindeligt indsendt af Eaonline Se meddelelser
    Jamen tak for det Luffedreng.
    Jeg tror, at jeg så vil prøve lykken og bestille noget Evilla garn hjem. Jeg er simpelthen blevet alt for nysgerrig efter at komme til og strikke i det.
    Velbekommen.
    jeg har købt mit garn hos : www.impaz.dk
    Jeg synes det er lidt svært at få fat i, men de har det ihvertfald.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    hvor meget garn har i ca brugt?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Evilla og Kauni er det samme garn - kun bandarolerne er forskellige. Så det på en mail i Webstrik for noget tid siden. Det var et eller andet med at en forhandler kaldte det evilla og den anden Kauni.
    Nøjagtig som Lima/ Peru garn - samme garn forskellige bandaroler.
    Strikke Marie

  7. #57
    Eaonline Gæst
    Ja, så kan jeg godt se, at der ikke lige bliver den store forskel på kvaliteten af sjalet afhængig af om jeg vælger Evilla eller Kauni. Tak for det

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af heidi73 Se meddelelser
    hvor meget garn har i ca brugt?
    Opskriften siger at der skal bruges 180 g.

    Selv har jeg strikket på mindre pinde end der foreslås (4½ mod 5½ i opskriften) og nu hvor jeg næsten er færdig har jeg kun brugt 90-100 g. Planen er dog at jeg strikker videre til der ikke er mere garn (jeg har 160 g)
    - Carpe Diem! -

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Endelig færdig

    Feberen er faldet en anelse og jeg har idag igen haft gang i pindene og se lige her...

    Efter utallige beregninger kom jeg frem til at der alligevel ikke var garn nok til at strikke mere end det oprindelige og nu er jeg så endelig blevet færdig. Sjalet er indtil videre ikke ret stort - håber virkelig jeg kan blokke det noget større??? Men ellers er det jo min egen fejl - jeg valgte jo selv at strikke med mindre pinde for at have garn nok og jeg er da også sikker på at garnet var sluppet op før tid hvis jeg havde brugt pinde 5½ som opskriften foreskrev...

    Nu er det næste spændende så at få sjalet skyllet op og spændt ud...

    Indtil da er her et billede hvor jeg bare lige satte nogle nåle i det tørre sjal for at man bedre kunne se det
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    - Carpe Diem! -

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    whau...
    siger jeg bare.
    hvor er det blevet flot Unger, farverne er rigtig smukke.
    Hvor er du bare hurtig, jeg er lige gået igang med mit, men tror nu ikke det går ligeså stærkt.

    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •