Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 80

Emner: Oversætter søges...

  1. #21
    Mosterkoster Gæst
    Hej unger
    Hvis du på et tidspunkt oversætter den opskrift, så vil jeg da gerne have den.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Hej unger
    Hvis du på et tidspunkt oversætter den opskrift, så vil jeg da gerne have den.
    I virkeligheden er der slet ikke så meget at oversætte da man jo primært strikker efter diagrammerne.

    Slå 5 masker op og strik den første pind ret (vrangsiden).
    Strik pind 2-25 efter første diagram = 51 masker. På første diagram er vist halvdelen af sjalet = strik 2 kantmasker, strik diagrammet første gang, strik en midtermasken vrang (den grå maske helt til venstre), gentag diagrammet igen og strik til sidst 2 kantmasker.

    Diagrammerne viser kun retpindene - alle vrangpinde strikkes således: de 2 første og de 2 sidste masker strikkes ret, resten strikkes vrang.

    Strik pind 26-103 efter diagram 2. Pind 26 strikkes således: 2 kantmasker, *diagram 2, 1 vrang* ialt 7 gange, strik diagram 2, 2 kantmasker. Således strikkes alle pinde. Gentag diagram 2 ialt 8 gange.

    Strik pind 104-143 efter diagram 3. Efter samme princip som ved diagram 2. OBS: Vrangpindene 137, 139 og 141 strikkes i ret - stederne er markeret med en tynd sort bjælke i diagrammet

    Luk af på pind 143. Læg sjalet i blød i minimum 30 min og blok det herefter ud.

    Diagramtegn:

    X ret
    grå vrang (midten)
    - vrang
    Y øg mod højre (M1R) http://www.knittinghelp.com/videos/increases
    V øg 1 m mod venstre (M1L) http://www.knittinghelp.com/videos/increases
    ^ 1 r løs af, 2 r sm, træk den løse m over
    O slå om
    / 2 r sm
    \ 1 r løs af, 1 r, træk den løse m over

    De tomme rum strikkes ret.

    Så tror jeg den er der
    Sidst redigeret af Unger : 24-03-2008 kl. 20:41 Årsag: del af opskrift tilføjet - med rød.
    - Carpe Diem! -

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    I den norske udgave var der 2 ens diagramtegn der betød 2 forskellige ting og det var jo ret forvirrende...

    Sådan står det i den norske:
    x r
    grå midtmaske, vr
    ― vr
    Y Øk 1 m (økning mot høyre)
    V Øk 1 m (økning mot venstre)
    ^ 1 m løs av, 2rsm, trekk den løse m over
    O kast
    ^ ta 2 m løs av hver for seg som for å strikke r, strikk dem rett sammen
    (eller 2 m vridd rsm)
    / 2rsm


    Er nu ret sikker på at min oversættelse fra engelsk er mere rigtig...
    - Carpe Diem! -

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Godt du kunne bruge de forskellige links og at du har fundet ud af hvordan man strikker efter diagram. Det er dejligt at kunne også selv om jeg nu stadig foretrækker at få det pindet ud *g*


    I den norske opskrift oversættes tegnet ^ til to forskellige ting; "1 m løs av, 2rsm, trekk den løse m over" og "Ta 2 m løs av hver for seg som for å strikke r, strikk dem rett sammen
    (eller 2 m vridd rsm)"

    Den skal være "tag en maske løs af, strik to masker sammen og tag den løse over."
    Zuzzan

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Har i iøvrigt set hvad hun ellers har af gratis ting hende nordkvinden?
    Uglestøvler til at matche uglebluse og kjolen og et flot tørklæde er der også:
    http://gratisoppskrifter.poppyfield.net/?p=23
    http://gratisoppskrifter.poppyfield.net/?p=30
    Zuzzan

  6. #26
    Mosterkoster Gæst
    Tak Unger, er bange for at jeg bliver NØDT til at lave det sjal. Men det må vente lidt, har lige 3 andre projekter i gang. Så det bliver gemt på putteren.


  7. #27
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    Bevtoft
    Indlæg
    90
    Nu er jeg gået igang - jeg fatter ikke en .... - er der ikke lige en der kan forklare mig hvordan man øger til venstre og til højre (fatter ikke vejledningen). synes ellers jeg har strikket meget - ikke nok ??????
    - medlem af Krea Syd

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af canterbury Se meddelelser
    Nu er jeg gået igang - jeg fatter ikke en .... - er der ikke lige en der kan forklare mig hvordan man øger til venstre og til højre (fatter ikke vejledningen). synes ellers jeg har strikket meget - ikke nok ??????
    Har du prøvet at se videoen der viser hvordan man gør? Den viser det nemlig ret godt...

    Jeg kan også prøve at forklare det:
    Y = øg med 1 m mod højre: saml løkken mellem 2 masker op bagfra med venstre pind og strik så løkken ret i forreste maskeled

    V = øg med 1 m mod venstre: saml løkken mellem 2 masker op forfra med venstre pind og strik så løkken ret i bagerste maskeled

    Håber det giver mening? Ellers må du skrive igen

    Rettelse: Jeg havde desværre skrevet forkert i ovenstående forklaring - nu har jeg rettet det så det skulle passe. I selve oversættelsen i et af de forrige indlæg skulle alt dog være korrekt. Beklager!
    Sidst redigeret af Unger : 26-03-2008 kl. 14:17 Årsag: blev gjort opmærksom på en fejl
    - Carpe Diem! -

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286

    altså altså altså...

    altså altså altså, kære rokkere.
    Her kommer man med et lille spørgsmål om formiddagen og vender så tilbage om aftenen for at se om der er nogen der har svaret og bliver totalt overrasket !!!!!
    Sikke en masse hjælp, det er simpelthen utroligt
    Og at der er nogen der allerede er startet det bliver bare så spændende at se hvordan det går.
    tusind tak alle rokkere for den store interesse og den nyttige hjælp.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Nu må det være slut for i aften...

    Det var så hvad jeg nåede i dag...

    Jeg er nået til pind 46 - det synes jeg egentlig er ret godt gået - specielt i betragtning af at jeg først er gået igang her til eftermiddag og det var egentlig slet ikke med i mine planer at jeg skulle strikke det.... Men hvad - sådan går det jo engang imellem...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    - Carpe Diem! -

Side 3 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •