Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Hvad er det ? Krustadejern

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Galleri

    Momse har ret.
    Det er et gammeldags vaffeljern altså en forgænger til de vaffeljern ver bruges i dag. Fa jeg stod i lære som isenkræmmer, solgte vi stadig den slags.

    Her er et krustadejern:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (10,7 Kb, 9 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Linda

    Jeps min mor havde også sådan et til vafler.
    Og så vidt jeg husker, har/havde jeg også.
    Gad vide om jeg har det endnu.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vhs

    en sådan fick jag tag på i sommras.I trosa på loppis.Har inte sett en sådan innan.Är den modellen norsk? har inte provat den ännu.Är det svårt?
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    momse skrev:


    Altså Ulla - ...... du har heldigvis en livlig fantasi


    Og du aaaaaner ikke, hvor mange gange min mor har bandet over dén egenskab hos mig.

    Men nu er jeg bare migsÆl - så nu blomstrer den frit igen - somme tider næsten for frit!

    Men det er sjovt at besidde dén egenskab.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vibeke skau

    Hej Ulla.
    Jeg har original æsken samt jern med opskrift.Den hedder kirstens vaffel og bageform. Opskrift:til 40 vafler. vaflerne egner sig som kaffebrød fyldt op med flødeskum eller is. 1 stor kop mælk 1 stor kop mel. 2 tsk. sukker 1 eller 2 æg. lidt salt og vanillesukker.
    Rør mel, sukker og salt sammen med mælken tilsæt æg og rør massen godt til den bliver en let flydende dej. Op varm fedten (palmin) og form til pas varm (rimelig varm) tag så formen op af fedtet lad fedten dryppe godt af så at der ikke kommer fedt i dejen. Dyp så formen i dejen lad den blive stående nogen tid i dejen men lad ikke noget af dejen løbe over den øverste kant. Når dejen hæfter til formen sæt så formen i fedtet og bag vaflen gylden dryp af på køkken rulle(det kan være nødvendig at bruge en gaffel til at kante den af jernet) Jeg har selv prøvet og de smager godt men er nok ikke for nogen på slankekur. Håber i kan bruge det Med venlig hilsen Vibeke Det kan godt betale sig at tørre jernet i køkkenrulle inden man sætter det i dejen.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vhs

    detta recept måste jag prova.Jag samlar på gammla köksredskap.Jag andvänder de flesta i vardagen.Många gånger är de bättre än nya redskap
    Jag kan tala om att det är ingen billig hobby jag har.Här i sweden har de trissat upp priserna.För den till våfflor fick jag betala 175 kr
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der nogen imellem os der stadigvæk laver dem ?kommer gerne og spiser med
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    næh et "hystadejern" har jeg ikke men min mor, min søster og jeg har et gode råd jern til deling :-P sådan nogle smager altså også godt!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er ikke et til "gode råd" vafler. Sådan ét har/havde min mor. Og jeg har prøvet at bage gode råd på det engang. Man kom noget vaffeldej på den ene side og lukkede det sammen (ligesom med de elektriske vaffelmaskiner, man kan købe nu).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •