Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 43

Emner: VKI Suttetræ

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja jeg kom til at tænke på det her indlæg , da vi var i Thyborøn i vores ferie

    Her er det krabberne der får alle sutterne,
    s1-800.jpg s2-800.jpg s3-800.jpg
    tryk på billederne

    et festlig indslaghttp://www.jyllandsakvariet.dk/
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    07 Jun 2008
    Geografisk sted
    djursland
    Indlæg
    18
    ang suttetræer i dyrehaver.Tænk lige over at en sut i et gevir ikke lige er det rareste for en hjort. Faktisk kan dyrerne blive temmelig aggresive når de får noget til at sidde fast i geviret, det kan være sutter med eller uden snor, plastikposer eller andre ting efterladt af rare mennesker. F.eks et tabt halstørklæde som en venlig person har fundet på jorden og hængt op i et træ ( det kunne jo være ejeren kom tilbage for at lede efter det og så skulle det jo nødigt være beskidt ).Jeg ved at man i Dyrehaven i Århus har fjernet suttetræer af denne grund, men nogen har måske påbegyndt et nyt.Der bliver hvert år aflivet dyr i Dyrehaverne pga. af disse ting.

    lige en lille bøn herfra til når I besøger dyrehaver : Husk det er dyrerne der SKAL være der, vi KAN være der. Så vær rolige, ingen flagrende jakker, ingen flyvende bolde, dæmp jer og jeres børn man kan løbe, råbe og skrige uden for hegnet. Det er ikke altid dyrernes fejl når de angriber ( næsten aldrig)
    Og så lav de suttetræer på steder hvor dyrerne ikke skades af det.

    Pyha sikke et " morgenopstød " hav en rigtig god sommerdag

    fra kamelia

  3. #33
    afrodite0 Gæst
    Der er godt nok ikke mange kommentar til den der. Mon ikke det er fordi folk er klar over det er forkert , at hænge sutter osv. i træerne..
    Ja hvad ved jeg??? Sutter kan da gør gavn andre steder end lige på et træ.Tror min datter skal have sin sut forgyldt og have den som minde om sin Mormor og Morfar,,
    Sidst redigeret af hundeuld : 04-07-2009 kl. 12:56

  4. #34
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    Tja jeg ved der er et i skoven i nærheden af dyrehaven i Esbjerg, jeg kan ikke huske hvad skoven hedder og jeg kommer der ikke mere, men jeg har set træet :)
    Den hedder såmænd Nørreskoven

    Og suttetræet er overhovedet ikke placeret så dyrene i dyrehaven kan komme i kontakt med sutterne

  5. #35
    Dorit Gæst

    sikke skønne historier

    ved ikke rigtig om vi har sådan et træ....eller sted at blive af med sutterne....ved at jeg har set nogle dejlige små rollinger giver deres sut til julemanden som plejer at komme 1advent til byen torv for at forsikre sig at han nu har fået den rigtige ønskeliste...

    vi sad og snakkede om det nu til morgen og kom frem til at der faktiskt ikke riktigt er nogle af børnene i vores omkreds hverken venner eller familie....der har brugt sut....kun vores ældste søn(og så hans ældre fætter der brugte tommelfinger....som jo kan blive et meget værre problem) ...men desværre er vores sutte/ ble historie slet ikke verken sjov eller sød... Vores Oscar er jo ung mand med Asberger og Ad/hd...og frem til 6års alder var han imunforsvar totalt nedsat, at han ca fik sprøjter hvert år osv osv....

    han var hurtig med at snakke, kravle sidde og gå....han var virkelig et mærkeligt barn (læs skøn unge) han tog mennesker i hånden og bukkede let (aner ikke hvor han fik det fra....med untagelse af tak) men det vagte stor jubel....måske var det der med at se mennesker i øjne ...som han stadigvæk ikke rigtigt kan.

    Men hans ble og sut sad som fast klistret....rutine som var svær at bryde....desuden var ungen jo altid syg...
    og så på hans 4årsdag lå han i lungebetændelse for 9:ne gang i hans unge liv....blot at denne gang var det meget værre end det plejede at være....men alle hans bedste forældre valgte at komme aligevel...Oscar var oppe for sin lunge gymnastik og medicinering....og så kommer MINE forældre altså mormor og morfar....og udtrykkede sig højt og tydligt hvor ulækker det var med et barn på 4år med ble og sut. det var for små babyer og inget andet......

    Oscar blev virkelig ked det...han tog sin ble og sut og smed det i skradespanden......og jeg blev riktig vred og smed dem ud.....og fortalte at den dag de kunne komme med noget positivt til Oscar var de meget velkomne tilbage. De var jo ingen problemer med de andre "friske drenge" men Oscar hade de altid svært med....

    Jeg tænker da at han meget snart hade smidt det afligevel...men at det hade været bedre for ham hvis det var sket på en anden måde....de andre to var omkring toår da de smed bleen.....de syntes jo det var spændene med de store og al træning om dem....sut kunne jeg aldrig få dem at tage.

    de var begge meget sene med at snakke og gå....faktiskt skete at på samme gang for dem.

    Men børn er jo som alle andre mennesker meget forskellige....nogle følger ju skemaer og andre ikke.....

    Og i dag er det mig der smile....for Oscar er blevet en dejlig ung mand( han bliver 18år næste måned)...og han har virkelig voksed både fysiskt, men osse i sinne, i dag kan han sige om sin mormor...nå ja mor hun kan jo ikke gøre for at hun ikke kan finde ud af at være mormor

    Der er ikke minste tvivel om hans diagnose er riktig, men lægerne er minst lige så glade som os, når vi kan se at vi heldigvis har lykkedes at give han så mange gode redskaper med på vejen....tænk bare at sidde til elev samtalen i torsdags og høre at han er klar med næsten alle eksamer( og han har jo stadigvæk tid...han bliver færdig til sommer fra gymnasiet) med gode karaktere og at han faktiskt kan blive hvad han vil....og at han vil blive optaget på skole så han kan læse til guldsmed.....

    Sorry for romanen.....
    Sidst redigeret af Dorit : 10-10-2009 kl. 10:44 Årsag: rettelse af stavning

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    Kan da godt forstå, at han blev ked af det og ikke mindst at du blev sur.

    Men kunne nu hellere ikke lad være med at smile, da du skrev: i dag kan han sige om sin mormor...nå ja mor hun kan jo ikke gøre for at hun ikke kan finde ud af at være mormor

    For det var også det jeg tænkte, det var jo ikke ham der havde/var et problem. Det var da dem der havde/var et problem.

    Men skønt at du lige slutter din historie af med, hvordan han kommer til at gå sin fremtid i møde. Det lyder virkelig til, at han kan gøre det, han drømmer om ang. uddannelse og fremtiden :O)
    Livet er så smukt, som man gør det til.
    Carpe diem.

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvad skulle han ellers blive med sådan en mor der er så krativ, glæder mig til at følge hans geni streg med guldet... uha mor Dorit du bliver ikke til at komme i nærhende af, den dag du får dit førtste smykke af ham
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #38
    lillebi Gæst
    Vi har et i parken, ved det gamle bibliotek... Vi har aldrig selv besøgt det, da ingen af mine børn har villet have sut, men det er tydeligt at træet liver brugt.

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    sutteafvænning

    Kom til at tænke på da min datter som 2½ årig blev vænnet fra suttten. Husker det var i en påskeferie, og det gik fint. Da hun startede i vuggestuen efter ferien fik pædagogerne at vide at min datter havde taget afsked med sutten. Da hun skulle have sin daglige middagslur i krybben, puttede pædagogen hende og gav hende en sut.......men min datter rystede på hovedet og sagde:"nej ikk´sut mer´" Der var jeg godt nok imponeret over hende. Viljen og standhaftigheden hænger stadig ved her mange år efter;

  10. #40
    lillebi Gæst
    Da vi var i legoland, havde de ved en af forlystelserne en suttekiste
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •