Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 43

Emner: VKI Suttetræ

  1. #21
    kridthuset-ikast Gæst
    Måske er det ikke lige det man forventer, men begge mine børn har foræret deres sidste sut til akvariefiskene hos en af vores bekendte.
    Det startede med at datterens bedste ven ( som var en dreng ) fortalte at han havde givet sin sut til fiskene og så fået en sej bil som gave.
    Min datter gav så også sin sut, men var efterfølgende noget træt af at hun også fik en bil. ( Det var lige før hun huggede lillebrors sut)
    Min søn var derimod helt vild med den bil han fik som betaling af akvariefiskene for sutten.

    I øvrigt kender vi nogen der har et sliktræ.
    Og jeg har haft held med at overbevise selv halvstore børn om, at jeg har en aflægger i min have, men den bærer kun slik til specielle lejligheder.

  2. #22
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af kridthuset-ikast Se meddelelser
    Min datter gav så også sin sut, men var efterfølgende noget træt af at hun også fik en bil.

    *LOL* Stakkels pige dog... Det er også for dårligt, at akvariefisk ikke kan kende forskel på pige- og drengesutter.

    Men en god historie, og fantastisk man kan overtale børn til den slags. Ind imellem har jeg på fornemmelsen, at mine godt er klar over, at det ikke er sandt, men alligevel vælger de at lege med.
    Specielt i år har den 8årige haft sine kvaler ang. julemanden. - Han tror ikke længere på ham, men det er tydeligt, at han gerne vil blive i troen, når han gladeligt leger med alligevel. - Illusionerne længe leve. :-)

    Nette

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Jah der ligger skam et i vestskoven i albertslund. Jeg tror de er allevegne. En hyggelig tradition. Min gamle læge havde også mange sutter han havde fået i gave af børn hængende på opslagstavlen.

    For mit vedkommende røg sutten da jeg var omkring 3. En nat kom musene og tog dem allesammen. Jeg fandt én under fryseren og mens min mor holdt vagt over den og jeg fandt far så han kunne flytte fryseren var musen løbet med den sagde min mor. Det samme skete med den jeg fandt under sengen. De frække mus der sådan nåede at snuppe den før min far kunne komme og flytte tingene.

    Min søster slog desværre begge fortænder op i gummerne igen som 2 årig og så var det slut med sut. Enten det eller dårlige tænder sagde tandlægen.
    Zuzzan

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Der er et suttetræ i Hammerbakker ved Vodskov i Nordjylland..Meget velhængt eksemplar..

    Meget sødt med Nettes lille purk, man fornemmer helt det sidste blive trukket ud af sutte-lasen...
    Marianne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    En sutteskov kender jeg ikke, men jeg hørte en dag i radioen om en "urskov" i landsbyen Østerballe (nordvest for Aalestrup), hvor folk hænger deres brugte armbåndsure op. Det var en journalist fra Nordjyllands Radio, der engang i august besøgte manden, der ejer "urskoven". Det lød sjovt!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi må da have kort lagt hvor alle de sutte træer er i Danmark , er der nogen der kender flere
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Tja jeg ved der er et i skoven i nærheden af dyrehaven i Esbjerg, jeg kan ikke huske hvad skoven hedder og jeg kommer der ikke mere, men jeg har set træet :)

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Så vidt jeg husker er der et suttetræ i Marselisborg Dyrehave i Århus.
    Men jeg er godt nok vild med Nette's suttetræ. Sådan et vil jeg også ha!

    Jeg fik nu aldrig brug for sådan et træ. Da jeg var to år gammel tog jeg min sut og smed den i skraldespanden, for den gad jeg i hvert fald ikke have mere. Da jeg sku sove samme aften spurgte jeg efter den, men så sagde min mor at den havde jeg jo smidt ud. "Nå ja," sagde jeg og så lagde jeg mig til at sove - åh hvor jeg håber at jeg får et barn der bliver ligeså nemt som mig! ;)
    Min lillesøster - som idag er 9 - ville til gengæld ikke af med sine sutter dengang hun var 3-4 år, selvom vi i et halvt år fortalte hende at hvis man brugte sut så fik man kun små gaver af julemanden. Hun var ligeglad, hun ville i hvert fald hellere have en lille gave end at undvære sine sutter. Men d. 23. december kom hun alligevel listende ind til mig med alle sutterne og ville have mig til at sende dem. Og hun fik selvfølgelig en stor gave af julemanden :)

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Der står også et sutte træ i Bonbon land.

    Pigerne har kigget på det flere gange.

    Deres sutter blev afleveret i skraldespanden til skraldemanden, som istedet lagde en gave.
    Hilsen Musse


  10. #30
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Der er et suttetræ hos tandlægen i christiansfeld. Jeg skulle aflevere mine sutter hos legetøjsbutikken så fik man en lille ting
    Kig gerne forbi min blog

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •