Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 73

Emner: Farvning af garn

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    http://www.americana.dk/shopping.htm#Juice

    Og så lige forsiden med kontaktoplysninger http://www.americana.dk/

    Jeg ved desværre ikke, om det er den uden sukker, men ring da og spørg. Og god fornøjelse med det
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    HK

    Kool-Aid kan som det blir nevnt her kjøpes hos Kool-AidUK Men, det er dyrt der i forhold til hva det koster i USA, ca 3 Danske kroner og i USA er det ca Danske kroner 1,5.

    Men, jeg får en bunch med Kool-Aid snart, da en bekjent av meg er på vei hjem. Har sikkert en del til overs som jeg kan selge, om noen er innteresert i å kun prøve.

    Ellers er jo ikke portoen dyr hos Kool-AidUK, om dere er en del som går sammen.

    Her er noen linker til hvordan farge med Kool-Aid, ellers så er det bare til å søke på Google.
    Dyeing Protein Fibers With Kool-Aid
    Denne siden har også fargekart, klikk bare på "back" og på color chart.

    Kool Aid Dyeing
    Kool-Aid color Chart
    Mere hvordan farge med Kool-AidLlamajama Kool Aid DyeKiki's page about Kool-Aid dyeing

    I forhold til lukt i garnet/ullen etterpå, anbefaler jeg å bruke den metoden der det tilsettes hvit eddikk. Da slipper en saft lukten, og viktig den farger alt. Kan ikke skjønne at amerikanerene drikker dette

    Men, det må være den som er uten sukker. Og når det gjelder farge ekte, så er det stor diskusjon rundt dette. Noen sier at fargen taper seg lett andre sier det motsatte. Ser ut som om de som har farge ekte på sine strikke plagg, har brukt metoden med hvit edikk i.

    Ellers det er en morsom måte å farge på, spesielt med barn. Men, den er dyr i lengden.
    Her er link til en annen side om kjemisk farging, nesten like enkel som med Kool-Aid Gaywool dyes
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet HK

    Da jeg enda ikke har spunnet opp angora garn, kjøpte jeg et par nøster med merino ull garn her er resultatet.

    Det var veldig enkelt og gøyalt, jeg var ikke så nøye med fargingen. Sprøytet litt på her og der, og forandret litt styrken på fargen

    1.Her har jeg brukt 2 poser med Cherry og 1 pose med orange, litt forskjellig i styrken på fargen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (15,8 Kb, 12 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Galleri

    Det er godt blevet flot. Sikke et flot farvespil man selv kan frembringe
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hk

    Ja, også var det så enkelt. Bløte garnet i vann med litt hvit edikk i 30 min, farge på i en mikro sikker boks, sprøyte på litt farge og inn i mikroen i 2 min, hvile i 2 min og en omgang til. Helt til vannet er klart, også bare la det stå til det er kald, skyll opp og heng til tørk.

    Gjorde det når jeg så en film i går, 5 min reklame pause og en lenger pause for nyhetene i filmen gikk så greit så

    Nå venter jeg en stor ladning med Kool-aid, har ikke lyst til å prøve kjemisk farging før noen har vist meg.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet sg

    Det er kjempeflott. Rigtige sommerfarver.

    Kan det bruges til alle slags garn?
    Ved du om det kan købes i DK
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Er det egenlig ikke et fødemiddel? Det skræmmer mig lidt, hvis noget, man skal spise, farver så godt på garn.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet sg

    Hvorfor det Ditmar? tænk på rødbeder og paprika, det bruger jeg når vi laver bolsjer, den blå bolsjefarve udvindes af Kamilleblomsten.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet HK

    Hei Sanne.

    Det kan brukes på alle ull sorter, men ikke fiber. En kan ikke få kjøpt det i Danmark, selges i USA. Men, det kan kjøpes over nettet på KoolAidUK.com
    eller du kan også vente til jeg får en stor ladning hjem. Da har jeg noen pakker til salgs.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet HK

    Er det egenlig ikke et fødemiddel? Det skræmmer mig lidt, hvis noget, man skal spise, farver så godt på garn.[/quote]

    Hei.

    Helt riktig i dette tilfellet, Kool-Aid anbefales ikke til drikke, selv om det er det. Uofisiell kreftforskning i USA, har vist en økning i visse kreft formet ved mye drikking av Koll-Aid produkter.
    Er også derfor vi ikke får kjøpt det her hjemme, da mange av farge stoffene er ulovlig her.
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •