Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 73

Emner: Filtning i vaskemaskine

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    flensborg
    Indlæg
    19
    ved ikke lige om det hører hjemme her - men kan ikke finde ud at oprette ny tråd ....

    er der nogen der har en begynder-opskrift til filtning i vaskemaskine. kunne godt tænke mig at prøve det, men vil ikke kaste mig ud i større projekter. det skulle nok være en taske eller noget andet der er nemt at srikke. på forhånd tak !!!
    Lone, Flensborg
    Lykken er som månen, den tager til og af

  2. #62
    jane72 Gæst
    jeg bruger som sådan ikke nogen opskrift...

    jeg strikker en firkant, lukker af og syr enderne ind. derefter tager jeg op rundt langs kanten, og strikker løs... hvis den skal være lidt smallere for oven, så sætter jeg 4 "hjælpere" (maskemakører) ind og tager ind i "hjørnerne" af tasken...

    firkanten i bunden er jo den der "styrer" hvordan resten af tasken kommer til at se ud... hvis du laver den fx. 30 x 30 cm... bliver tasken næsten rund, og hvis du laver den 20 x 40, så bliver den naturligvis aflang...

    det nemme "håndtag" : når du er kommet x antal cm op, lukker du nogle af (ca. 1/6 masker på hver side af tasken) og i næste omgang slår du tilsvarende masker op igen (til et kort håndtag) og flere (til et langt håndtag)... strikker sådan en 4-5 cm....

    enderne stoppes og det hele puttes i maskinen med alm. vaskepulver på 40 grader (uden skyllemiddel)... hvis det ikke er tæt nok filtet, så giv det en tur mere, og endnu en tur hvis det heller ikke er tæt nok...

    når jeg strikker af fritidsgarn fra Sandness, strikker jeg taskerne ca. 1/2 gang større end den jeg ønsker til slut og jeg filterne dem ved 40 gr.

    håber du kan bruge lidt af mine skriblerier...

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    flensborg
    Indlæg
    19
    hvad er det for noget garn, er brugt til Bente ?

    TAK for opskrifterne, nu er det bare om at komme i gang !!!
    Lone, Flensborg
    Lykken er som månen, den tager til og af

  5. #65
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af lonchen Se meddelelser
    hvad er det for noget garn, er brugt til Bente ?

    TAK for opskrifterne, nu er det bare om at komme i gang !!!

    "Bente" er håndspunden hund og får uld, af mit eget..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #66
    kridthuset-ikast Gæst
    Jeg filter flere stykker ad gangen. Det skal bare være samme farve. Ind imellem kommer jeg hvert stykke ind i en vaskepose, så de ikke klumper sammen og ellers kommer de i hver sit håndklæde med elastikker omkring, Så ligger det filtede ret pænt inde i håndklædet bagefter.

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2007
    Geografisk sted
    Grenå
    Indlæg
    90
    Er blevet inspiret til at filtet en tynd herretrøje med lynlås til mig selv.
    Er der nogen der har en idé til en opskrift (hvordan bliver resultatet hvis den er med snoninger?)

  8. #68
    Betina Gæst

    Filtning af alpaca?

    Jeg har en del rester af alpaca fra Filcolana, og vil strikke og filte nogle "futter"
    Er der nogen der ved om det er godt at filte og hvor mange % det ca. krymper??

  9. #69
    Mosterkoster Gæst
    Nå, nu var jeg igennem hele tråden, og sjovt nok var der masser af Ulla P over den, hmm, hvordan mon det kan være.

    Nå mit spørgsmål. Jeg er ved at lave en taske, som skal valkes. Der står at jeg skal putte hoppebolde i maskinen når jeg valker, men når jeg læser jeres tråde, ser det ud som om jeg bare kan vaske den med alm. tøj. Er det rigtigt og hvad så med vaskepulveret?
    Det almindelige? Der stod intet i opskriften om at det skulle være uldvask.
    Håber at en af jer kloge herinde kan svare en fatsvag og forvirret kone.

  10. #70
    Ulla P Gæst
    Der må være nogle andre, der bruger mit login og skriver i mit navn.


Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •