Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 10 FørsteFørste ... 345678910 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 93

Emner: 2008/9 Zep's uldne tråd

  1. #61
    HKangora Gæst
    Hei.

    Når jeg begynte å spinne var det med håndteiner og angora ull, spinner helst lace angora garn. Har ikke hatt noe mer problemer med angora eller annen ull, men det er viktig at du ikke har for tung håndteine. Ikke har for mye i hånden, om du har karder kan du karde opp noen "batts". Jeg spinner med top håndteine, men skal ikke være noe problem med bunn håndteine.


  2. #62
    Dorit Gæst

    altså....nu kan....

    jeg ikke la´ være med at blande mig.....guf guf.

    Jeg spinder skam stadigvæk, desværre bare ikke så ofte som jeg gerne ville. og helst ren angora uld...det jeg hviske hviske gerne gör er at jeg spinde med småfuktige hænder(vand)...en god omgang håndsved ville være godt...det har jeg desværre ikke, jeg ved at mange bruger lidt lanolinolie....tror jeg nok det hedder, det er naturligt i får....men ikke i angora. Og så ikke træde for hurtigt....heller ikke for langsomt for så går der ged i det. Ikke for meget uld af gangen....og så masser af tålmodighed....og band nu ikke for meget !!!

    Sikke da en skøn ide Hundeuld fik der....at give jer sådan en opgave ... smiler helt ved tanken

  3. #63
    HKangora Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Dorit Se meddelelser
    jeg ikke la´ være med at blande mig.....guf guf.

    Jeg spinder skam stadigvæk, desværre bare ikke så ofte som jeg gerne ville. og helst ren angora uld...det jeg hviske hviske gerne gör er at jeg spinde med småfuktige hænder(vand)...en god omgang håndsved ville være godt...det har jeg desværre ikke, jeg ved at mange bruger lidt lanolinolie....tror jeg nok det hedder, det er naturligt i får....men ikke i angora. Og så ikke træde for hurtigt....heller ikke for langsomt for så går der ged i det. Ikke for meget uld af gangen....og så masser af tålmodighed....og band nu ikke for meget !!!

    Sikke da en skøn ide Hundeuld fik der....at give jer sådan en opgave ... smiler helt ved tanken
    Hei Dorit.

    Innteresant tips, jeg synes akkurat omvendt. Blir jeg svett eller veldig varm i hendene, så blir det som om angora ullen "tover" seg lett

  4. #64
    Dorit Gæst

    kom lige til at tænke på

    første gang jeg skulle klippe en kanin...og ha ulden til at spinde med....jeg kan fortæller jer der ikke ved det at angora uld....flyver meget let en blæsende efterårsdag...og særligt hos en der er nybegynder med saksen....
    jeg husker att naboen som var ved at lægge nyt tag på huset nok var glad for at taget er fladt...han skreg af grin....ulden fløj i HELE kvarteret og ungerne efter for at fange det som fanges kunne....og jeg tilbage med en kanin som bestemt ikke vikke klippes af mig den dag....nøj sikket cirkus...er da heldigvis blevet klogere

  5. #65
    Dorit Gæst

    ...

    ja man skal ikke være for våd om hænderne, men jeg har altså nemmere ved at holde fast når der er lidt fuktighed, og du har da helt sikkert ret i at det nemmere at "filte" sammen men det er så osse det jeg udnytter lidt....at fibrene nemmer fanger hinanden.
    bruger du så olie....spørger den nyskerrige???

  6. #66
    HKangora Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Dorit Se meddelelser
    ja man skal ikke være for våd om hænderne, men jeg har altså nemmere ved at holde fast når der er lidt fuktighed, og du har da helt sikkert ret i at det nemmere at "filte" sammen men det er så osse det jeg udnytter lidt....at fibrene nemmer fanger hinanden.
    bruger du så olie....spørger den nyskerrige???
    Hei.

    Jeg bruker ikke noe som helst når jeg spinner, blir jeg for varm tar jeg en pause. Men, jeg spinner ifra klippesiden og bare passer på at jeg ikke holder på ullen for hardt. Da får den en fin drag når jeg spinner, uahengig om det er på håndteine eller på rokken.


  7. #67
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Inden jeg nogensinde prøver at klippe en kanin, så ved jeg, hvor jeg vil ansøge om kursus

    Dejligt, at I fik lyst til at kigge ind i min uldne tråd og give jeres gode råd/erfaringer Jeg vil prøve, om det virker med let fugtige hænder for mig, når jeg kommer igang igen. For ja det er flyvsk som bare den.
    og Julemor

  8. #68
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    he he jeg sidder her og more mig... jeg har fået jer på glatis spinder fra spindetræffets dagen her...hvis i kan lave det angorauld, så er i dygtige ....men klø endelig på...i gir da ikke op vel
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #69
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Der skal nok komme garn ud af det, stol på det
    og Julemor

  10. #70
    HKangora Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    he he jeg sidder her og more mig... jeg har fået jer på glatis spinder fra spindetræffets dagen her...hvis i kan lave det angorauld, så er i dygtige ....men klø endelig på...i gir da ikke op vel
    Har jeg gått glipp av noe, går fint å spinne angora ull med håndteine

Side 7 af 10 FørsteFørste ... 345678910 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •