Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 93

Emner: 2008/9 Zep's uldne tråd

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det kan vi godt sige, Zep. Jeg har jo lige fået lavet Visa kort, så jeg kan bare bestille for os.
    Er også havetosset, og har en mega have at holde styr på, Og den har ikke været holdt ved lige i en del år, men det hjælper.
    Har lagt kartofler til spiring, set georginerne efter, og ellers også været ude at beskære og rykke ukrudt op. Det er jo om at være over det.
    I sommer månederne når jeg som regel ikke meget håndarbejde - kun sokker. Har i år meldt mig til to KAL´s, så det er vist nok, og så SKAL jeg have lavet nogle få dukker til gaver. - sorry, der er jo også fødselsdagene i sommer i vores gruppe. Uha, listen vokser hastigt.
    Men jeg har jo købt uld ind og vil frygtelig gerne nå at spinde lidt selv. der kan komme med i farve badet.
    Strikke Marie

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det lyder bekendt. Så det siger vi bare indtil videre Og så kan vi jo få en ulden kaffesludder her i tråden i løbet af sommeren, så din spinderok også kan blive støvet af
    og Julemor

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så gør vi sådan, når vi vasker vor uld, vasker vor uld, vasker vor uld. Så gør vi sådan, når vi vasker vor uld tidlig fredag formiddag...

    Igår tog jeg cyklen og nød det skønne solskinsvejr med en tur til Snogebæk og retur via kysten mpd Balkabugten. Bølger, der rullede stille ind, hvor skummet nærmest løb fra den ene ende til den anden og duft af Østersøen. Tangen, jeg måtte igennem til op over anklen fik mig til at tænke på mit uld, der lå og ventede på vask. Men dagen var fremskreden, så jeg udsatte...

    ...til idag Badekarret fik håndlunt vand i tilsat uldvaskemiddel og så kom bundterne i - det lyse er fru hundeuld SDK1 og det mørke er Blue Face Leicester fra Renee. Uldvaskedag.jpg Vaske, vaske nænsomt og blidt trykke vandet ud, inden det kom op og ventede på håndvarmt rent skyllevand. Jeg kan godt hilse og fortælle jer, der ikke har prøvet det, at vandet ligner halvgammel te I det sidste og 3. hold lunkne skyllevand kom der lidt skyllemiddel og eddike.

    Nu hænger det så i en lidt skygget brise og er igang med at tørre. Og da det er godt vejr (og jorden er ved at være tøet op), vil jeg gå ud og få plantet mit "påskeæg" fra gemalen. En troldhassel, som jeg vil få udsigt til, når jeg sidder i mit rokkehjørne til sommer Alle de forårsblomster, jeg har haft inde i potter i påsken kommer med og skal dekorere forårsbunden omkring busken.

    Ha' en god forårsdag hvorend I er
    og Julemor

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så er formiddagens anstrengelser foreviget Garnet hænger til tørre og bliver kærligt rusket indimellem for at blive urenheder kvit Garn til tørre.jpg og Troldhassel er "begravet" sammen med Torskemund, Perlehyacinth, Primula, mini Påskeliljer, Krokkus og Stedmoder Troldhassel.jpg
    og Julemor

  5. #25
    Charitas Gæst
    Hvor ser dit garn bare lækkert ud Zep


  6. #26
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hvor er det blevet godt, Zep. Du er flittig.
    Jeg er ved at hægte mig lidt på - på sidelinien. Har fået bestilt lidt gotlandsuld ved Canterbury, og noget uld til plantefarvningsprojektet til sommer (sen-). Det er jo om at være forberedt. Jeg er nu også ret lun på det blueface du har. Synes det har en fantastisk farve og glans. Det må jeg arbejde lidt i.
    I weekenden har jeg planer om at finde rokken frem - og støve den af. Håber alt er der?
    God week end.
    Strikke Marie

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Du kan garanteret ikke lade være, når først du får fingre i den igen Strikke Marie Billeder skal man selvfølgelig lige tage med et gran salt, men jeg kan ikke forestille mig, at Blue Face vil skuffe dig.

    Garnet blev ikke helt tørt idag, så det er taget ind for natten. Kan altså ikke gøre for det, men bliver man ikke nærmest "forelsket" i sådan noget garn Jeg gør ihvertfald Garn halvtørt.jpg
    og Julemor

  8. #28
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det ser rigtig dejligt ud Zep, og skønt er det, at det er selvgjort, og at lade sine fingre løbe ned igennem det, du har nok ret, jeg er nok også forelsket men det er altså skøøønt, at få et forhold til sit eget garn ! så synes man også at der skal frembringes noget specielt af det, når man har lagt hele sin sjæl i arbejdet.
    Jeg glæder mig til fortsat at følge din tråd !


  9. #29
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sådan Zep ... forsæt du bare
    Her er hvad der er kommet fra min tørresnor idag.

    sita2-1.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #30
    Hjørdis Jensen Gæst
    Hvor er I flittige og dygtige, - hatten af !
    Nu begynder foråret også at trænge sig på, jeg har bestilt det til i næste uge, for jeg er optimist !


Side 3 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •