Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 10 FørsteFørste ... 2345678910 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 93

Emner: 2008/9 Zep's uldne tråd

  1. #51
    Vips_Amager Gæst

    ...du fik vist den med hjem, der var levende :-)

    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Vi var et par stykker ved træffet, der fik en opgave med hjem Kaninulden... Hundeuld grinede godt i skægget, da den blev aflveret. OK dogmespind var sagen nu! Ind efter posen og håndtenen. Jeg ville lære kaninen at kende på nært hold; Prøve at finde det der helt rigtig twang i tråden helt helt fra bunden...
    Hej Zep, og tak for sidst. Det var hyggeligt.
    Jeg fik også en pose med hjem, men lurer endnu på den - efter at have set dit billede, bliver jeg helt i tvivl om Hundeuld mon har taget gas på os, og der stadig er liv i dyrene...
    Jeg må vente på en vindstille dag og se, om mon ikke min pose er mere rolig :-)
    Fortsat god sommer.
    Hilsner, Vips - Amager

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hej Vips

    Dejligt at "se" dig igen! Ja det var bestemt en råhyggelig dag - gid vi kunne gøre det lidt oftere.

    Jeg var ellers spændt på, om du allerede havde prøvet kaninulden... Jeg tror, som hundeuld skriver, at det er nemmere på rokken end på tenen... Men det bliver vist ikke i den kommende uge, jeg gør det forsøg efter vejrudsigten at dømme Så skal det ihvertfald være i drivhuset... Glæder mig til at høre, hvordan dine forsøg går! (håber I havde en god ferie herovre).
    og Julemor

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    I skal da bare prøve al den slags uld der er ... så klø på..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #54
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Vips_Amager Se meddelelser
    Hej Zep, og tak for sidst. Det var hyggeligt.
    Jeg fik også en pose med hjem, men lurer endnu på den - efter at have set dit billede, bliver jeg helt i tvivl om Hundeuld mon har taget gas på os, og der stadig er liv i dyrene...
    Jeg må vente på en vindstille dag og se, om mon ikke min pose er mere rolig :-)
    Fortsat god sommer.
    Hilsner, Vips - Amager
    Her hos mig står der også en pose, der på en og samme tid virker draaagende og skræmmende

    Jeg piller lidt ved det ind i mellem trækker lidt - konstaterer at det ikke "holder" på samme måde som ulden - beslutter at øve bare liidt til med ulden - og så'n har jeg gjort næsten hver dag siden vores spindetræf

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Altså HALLO hundeuld satte mig til at spinde... hundeuld den allerførste dag, jeg havde en ten i hånden. Du er da vel ikke bange for kaniner klasus som jeg også godt gad en hyggespindedag med igen engang
    og Julemor

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi må da bare finde en dag igen...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #57
    Vips_Amager Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Hej Vips

    Dejligt at "se" dig igen! .... (håber I havde en god ferie herovre).
    Hej Zep.
    Også hyggeligt at høre fra dig
    Jo tak - Bornholm viste sig fra sin bedste side, med solskin næsten hver dag. Min mand taler allerede om at skulle derover til efteråret på løbetur
    Fortsat god dag.
    Vips - Amager

  8. #58
    Vips_Amager Gæst

    angora-prøvelser

    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Vi var et par stykker ved træffet, der fik en opgave med hjem Kaninulden... Hundeuld grinede godt i skægget, da den blev aflveret. OK dogmespind var sagen nu! Ind efter posen og håndtenen. Jeg ville lære kaninen at kende på nært hold; Prøve at finde det der helt rigtig twang i tråden helt helt fra bunden...

    Udenfor igen - det er bedre, at naboerne hører eder og forbandelser end børnene og så det fnidderfnadderfnuglette kaninuld, som er noget så levende og flyver... Naboen fik vist valuta for pengene og billeder siger nok mere end ord, så værsågod at kig!
    Jeg forsøgte mig også med kaninen i går eftermiddags, men mit resultat lignede dit til forveksling... Det endte med, jeg opgav - jeg er jo i gang med at bestille en Louet S11, efter at have beundret gevinstrokken fra terapihobby på Spindetræffet hos Hundeuld. Jeg bilder mig selv ind, at det måske går bedre med den, når der er hurtig-tenen på.
    Jeg fandt et klip af en spinder på youtube. Jeg kan se, at man ikke kan trække langt, men skal have kort afstand mellem hænderne og hele tiden trække nyt uld frem. Det er jo superlevende at have mellem hænderne.
    Fortsat god dag.
    Vips - Amager

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Alletiders Vips! Dejligt, når vi er flere, der giver erfaringer videre... Jeg er ikke kommet videre med mit, for der har været så meget andet på programmet, at min rok stadig står og "skammer" sig ovre i hjørnet og venter på, at jeg får tid igen. Men det er meget levende/flyvsk at have i hånden det kaninuld. Sidder lige og tænker på, om Dorit måske stadig spinder af sine kaniner, så vi kunne høre lidt tips fra hende også måske... (det må jeg lige gøre noget ved). Håber at se en spindetråd fra dig, når Louetten kommer hjem og i brug

    Hvis I gør alvor af planerne om at løbe herovre i efteråret, så kunne det være hyggeligt at se dig (jer) til en kop kaffe, hvis det kan passes ind i planerne. Så hvis såfremt det bliver aktuelt og du har lyst, så send mig en pm lidt tid i forvejen
    og Julemor

  10. #60
    Vips_Amager Gæst
    Tak for tilbuddet - sender lige en PB.
    Vips - Amager

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •