Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 93

Emner: 2008/9 Zep's uldne tråd

  1. #11
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det lyder endnu mere spændende, at du vil til at farve garnet Zep, det glæder jeg mig til at læse meget mere om !


  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Zep.
    Det lyder spændende ud over alle grænser, det du har gang i.
    Jeg har lige et link, jeg selv synes ser meget interessant ud mht. farvning af uld. Kig nederst på siden. Det er mega skønne farver, der er afstemt efter samme valør. Ved ikke hvad du farver med? Karen Noe´s farver? eller planter?
    Der er både farver til koldt og varmt farvebad.
    http://www.winterwoodtoys.com.au/sho...ts.asp?CatID=8
    Hilsen strikke Marie og god påske.
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 15-03-2008 kl. 13:19 Årsag: stavefejl m.m.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Farverne dér er virkelig flotte! Måske vi skulle stikke hovederne sammen senere om en bestilling Strikke Marie...?

    M.h.t. farvning har jeg "sprunget ud fra klippen". Jeg har søgt rundt både her på Rokken og på nettet, men erkendt at jeg bliver klogest af at prøve noget selv, for jeg bliver nærmest bare rundtosset af søgningen Det er Ashford farve/rødlilla, jeg skal prøve at farve med: http://www.markno.dk/product.asp?product=10246&sub=1909
    og Julemor

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her er noget om farvning http://www.rokken3.dk/forum/showthre...=farvning+garn
    Der er også et link i down load om naturfarvning.......
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det med naturfarvning har jeg ikke fået kigget på endnu. Men det skal jeg helt bestemt henad vejen...

    Her hvor sneflokkene kommer vrimlende i mere eller mindre fast form sidder jeg og venter på, at tøjet på stativerne skal tørre. Eller sagt på en anden måde, så har jeg tilbragt eftermiddagen med at sidde og spinde/tvinde, mens pigerne har set lidt tegnefilm.

    Ganske hyggeligt. Men jeg tvivler på, at jeg slipper af med denne vaskebunke de første par dage. Der er ikke meget, der ligner lune forårsvinde til gården med tørresnoren i udsigterne. Så den må bare vokse.

    Det lyse er SDK1 fra hundeuld. Det, som skal farves i første omgang.

    Det andet, som jeg spinder iøjeblikket, er Blue Face Leicester fra Renee.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #16
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det ser spændende ud Zep, glæder mig til mere dejligt hjemmegjort garn, og det er også lidt koldt endnu, til farvning, hvis du vil plantefarve *GGG* - det er nu engang sjovere, når vejret er med !


  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor har du været flittig
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Rysse Gæst
    Det ser rigtig spændende ud. Glæder mig til både at se og læse mere af din beretning.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Zep.
    Ja, det har jeg også tænkt på. Jeg er ihvertfald meget hooked på at prøve disse farver. Er vild med det støvede men alligevel klare look. Plantefarver kan virke "døde" i farven. Det er godt til helt andre ting.
    Spændende som du rokker derudaf. Du får da noget fra hånden.
    Vi kan jo snakke sammen senere om det med farverne. Lige nu står der påske overalt, og haven "råber" efter mig gennem vinduer og døre. Var derude et par timer igår, uha, hvor ukrudt og skvalderkål buldrer frem nu.
    God påske.
    Strikke Marie

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvis vi skal være realistiske, mon så ikke vi når hen i august, før vi bestiller farver Strikke Marie?

    Nu har jeg jo ganske vist fået lidt udsættelse med ukrudtet, fordi vinteren ser ud til at være nået til øen - lettere forsinket Men det er vist ingen hemmelighed, at jeg er lidt af en havefreak og når påsken er ovre, så drosler jeg al udvikling af håndarbejde kraftigt ned og går i såbakker, bede og drivhus (er tyvstartet på nogle gode dage med ukrudtet samt potter/krukker) - for slet ikke at nævne, at vi er gået igang med at rive havestue ned og skal have lavet en ny... Så nu skal jeg snarest have nedlagt et bed og planterne op i potter eller lave et ventebed. Og så har vi jo et par skolesøgende døtre, der også skal være tid til

    Så spinderiet bliver min løbende håndarbejdsafslapning frem til eftersommeren. Jeg skal som minimum have spundet det kg. Blue Face færdig til den tid og så kommer det med farvning... Og jeg er meget fristet af de toner, der vises på den side, men har ikke selv mulighed for at bestille (betale) udenlands. Såååå hvis vi kunne finde sammen om det, ville det være .
    og Julemor

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •