Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 10 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 93

Emner: 2008/9 Zep's uldne tråd

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    2008/9 Zep's uldne tråd

    2007 gik nærmest bogstaveligt i vasken. Knapt var jeg kommet igang med SDK1 før jeg kastede mig over at lave et "rokkehjørne" udendørs. Jeg er passioneret havemenneske og plejer at skubbe alt til side af håndarbejde, når foråret banker på med ukrudt og spirende planer for haven.

    I tankerne havde jeg sommeren 2006 som var lang, varm og tør. Så jeg forestillede mig, at jeg kunne sidde i mit hjørne og spinde, når solen ikke tillod aktivitet Men ak den sommer regnede væk og rokken samlede støv.

    Forleden kom den frem igen. Den kunne have godt af en haveslange, men jeg kunne ikke vente med at spinde længere. Så vi venter et par uger med forårsrengøringen.

    SDK1 ligger og venter på vask nu og jeg er gået igang med Blue Face Leicester;

    Den 24. november 2007 stod jeg op før en vis man fik sko på, kastede lidt kaffe i hovedet og drog afsted til morgenfærgen med afgang 6.45 og stod så og småfrøs på Ystad Havn til Bornholmerbussen ankom og bragte mig og andre til Kbh. Hovedbanegård.

    Jeg skulle mødes med nogle andre plantegale til frokost på Jensens og derefter til Julemarked i Tivoli. Men inden dag tog jeg benene på nakken og gik langs søerne mod Trianglen på en dejlig solbeskinnet efterårsdag. Jeg gik også forkert et par gange

    Men langt om længe fandt jeg da Remisen. Tiden var efterhånden temmelig fremskredet og jeg blev overvældet af duften af æbleskiver og gløgg, da jeg trådte ind på Fåreavlernes Julemarked. Nøøøøøøøøøj siger jeg bare! Udover juleduften vrimlede det med uld i alle støbninger og savlende gik jeg rundt for endelig til sidst at finde Renee Og der stod den så; Sækken med Blue Face Leicester, der trak mine fingre nærmere. Den kaldte på mig Helt uimodståelig! Renee havde ikke fået vægten med, men hun har det vist i fingrene, vægten af uld. Ihvertfald blev 1 kg. af den lækre kartede uld stoppet i en pose og bagefter i min store orange rygsæk og jeg måtte så efter en hastig kop kaffe, som Renee havde lovet mig fra Thermoen haste mod Trianglen for at finde mig en bus tilbage til Centrum.

    Så den uld rummer minder at sidde og spinde i disse dage. Og for at jeg nu ikke skal kede jer med bare ord her i starten, så får I lige en spole med den første tråd af den. Jeg advarer på forhånd uvidende om, at jeg er absolut newbie med en spinderok, men dog ganske godt tilfreds med dette resultat. Jeg vil prøve løbende at vise tråd, garn og færdig strik fra min spinderok i 2008. Velkommen!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 27-01-2009 kl. 12:40
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ej hvor ser det godt ud Zep , og en dejlig beretning om din juletur til København.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Ulla P Gæst
    Ihhh
    Tak for en dejlig historie - noget var en god genopfriskning fra din efterårstur.

    Hvor er det dejligt at se dit lækre resultat.
    Jeg vil abonnere på denne tråd, så jeg kan følge med i alle dine gøremål her ...

  4. #4
    ingeborg Gæst
    Det er da hyggeligt at få hele historien. Det bringer også minderne frem her. Jeg kan da kun takke den rejnvejrsvåde sommer 2007 for, at jeg fandt rokken.

    Glæder mig til at se, hvad dit lækre nyspundne uld bliver til

  5. #5
    Hjørdis Jensen Gæst
    Skøønt du er kommet igang med rokkeriet, jeg glæder mig også til at følge dit arbejde på rokken !

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Zep.
    Sådan en støvet rok har jeg også, men jeg har da haft snoren i hænderne for at se om den var intakt. Jeg bliver virkelig lokket af den glinsende uld du har fået lavet. er det fra Renee?
    Godt du kom igang. Jeg må tage mig sammen. Der er gået for meget strik i den.
    Strikke Marie

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jep det på spolen er uld fra Reneé. Jeg tror næsten du finder Blue Face Leicester på hendes hjemmeside: http://www.enuldenaffaere.dk Det er en ren fornøjelse at spinde!

    Jeg kan nok ikke udelukke, at jer, der har valgt at abonnere på min uldne tråd, kommer ud for en kaffesludder fra tid til anden. For det med at spinde er råhygge og hænger sammen med en hverdag. Så er I advaret
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    SÅ enige søde Zep.
    supersine669

    carpe diem

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Jun 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    3
    Hej Zep
    Jeg er jo så én af de blomstergale, du mødtes med i Kbh den dag, du fik din uld - jeg husker godt din store taskefuld
    Jeg vil glæde mig til også at følge dig på denne front Zep. Spændende at se, hvad du laver, når du ikke knokler i have eller drivhus

    Knus
    Wildrose

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja planterne kan nok ikke helt holde sig udenfor billederne Wildrose, som man allerede kan se på det første... Tror der er en naturlig sammenhæng

    Jeg spinder videre på Blue Face i disse dage imellem påskegøremål og andet. Men en anden ting lurer på, at Påsken tager ende. En lille bøtte med Ashford farve er kommet med posten. Det skal der leges med sammen med SDK1. Og grunden er, at det garn skal bruges til mig selv og hud matcher bare ikke sammen med det. Mere om det senere...
    og Julemor

Side 1 af 10 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •