Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Filtemaskine

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Filtemaskine

    Dorthe :

    I weekenden var jeg på intro til filtemaskinen som kan ses her : http://www.babylock.com/sewing-embroidery/product.asp?Product_ID=EMB7

    På filtetræffet var det meget traditionelle "vådfiltere" der kom. ( der er et par billeder længere nede. )

    Sidste år havde de nålet - og i år var det så den forholdsvise nye maskine der skulle "ses efter i sømmene"

    Der var ikke den helt store søgning til maskinen - så jeg, og et par stykke mere, fik god mulighed for at finde lidt ud af hvad sådan en fyr kan.

    JEG MÅ HA EN ! ( bare ikke lige nu)'
    Nu skal jeg også lige slå koldt vand i blodet - skal prøve en anden model på håndarbejdsmessen og derefter forsøge at beslutte mig måske til en tredje - som jeg kun kan få fra UK og derved ikke kan prøve først.(

    Er der nogen der har erfaringer med, den ene eller anden form for maskine, hører jeg meget gerne om disse)

    Herunder ses min prøveklud der er ca 35 x 70 cm - farverne ligner mest deet første billede - de runde "klatter" er faktisk sart grønne i virkeligheden - nogen vil måske kunne genkende garnet - det er det jeg præsenterede som "nyt garn" i et andet indlæg - farverne matcher dette garn)
    Der skal arbejdes meget mere på stykket - perlehaløj osv - men jeg håber det bliver til en taske - Det er til det jeg har disponeret stykket i forhold til komposition. så en del bliver klap - en ryg og et forstykke ! som billederne nedenunder viser.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Sørig

    Hold da op hvor er det flot.

    Er det ligesom lag på lag :?:
    Jeg er helt på herrens mark, vil du prøve at forklare de forskellige teknikker, uden at skulle komme med en lang redegørelse?

    Hvad koster såden en maskine?
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Ja Sørig ... man skulle tro du kendte lidt til mig

    Skal prøve, om jeg kan komme med en "lille" eller lad os sige( i forhold til det jeg plejer) begrænset forklaring! :wink:

    Herunder ser du hovedet på maskinen - det kan sammenlignes med en almindelig symaskine - dette er en cylinder, hvor man monterer op til 7 nåle ( andre maskiner kan tage henholdsvis 5 -7 og 8 nåle ) Disse nåle er med små modhagere, der presser og trækker gennem materialet og "filtre" det sammen. Man kan filtre garn, uld, bånd osv - fast på et stykke færdigt stof - man kan også filte ulden sammen (med sig selv)
    Dem vi har fået på markedet her hjemme fra 2000 til 6000 kr - den jeg har kig på ca 2500 kr

    Min prøveklud er ikke lap på lap - men et lag uld eller garn - det hele er nålet direkte på med maskinen ( på nær den lille "tot" garn - den er syet på i hånden - jeg kunne ha arbejdet vildt meget videre alene på dette stykke - men - men ... der var jo andre end mig - så nu vil jeg arbejde med div. i hånden.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Her er nogle forskellige "halvfærdige" kreationer - fra nogel af de andre deltagere.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (24,3 Kb, 6 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (23,4 Kb, 8 visninger)
    • Filtype: jpg 3.jpg (17,8 Kb, 10 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    flere billeder...............
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kataja

    nej hvor spaendende jeg er helt misundelig her foregaar der ikke den slags
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    måske kunne du være igangsætter på "et og andet" det behøver jo ikke være så fint og stort - det vigtigste er det kreative man er sammen om !
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet gydda

    Hold da op, Dorhe, hvor ser det bare spændende ud. . . . . når jeg vinder i Lotto, så skal jeg altså også have sådan en maskine.
    Din prøveklud er jo et helt kunstværek i sig selv

    Dine øvrige billeder fra arrangementet er også rigtig inspirerende - især kan jeg rigtig godt lide den langbenede fugl og den gamle mand.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Sørig

    Hvor lyder det spændende.

    Dit arbejde er simpelthen SÅ flot.

    Nålefilt er altså noget man laver på den der maskine? Jeg troede faktisk den var meget dyrere, jeg mener, den er da til at købe for menneske penge
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Hold da helt ferie, hvor er det smart.
    Sådan en maskine kunne jeg godt bruge.
    Flot arbejde.
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •