Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 48

Emner: Hvad har du på væven nu?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg begyndte på at væve på mine viskestykker sidste tirsdag. Jeg får dem først færdig engang til efteråret. Nu holder vi snart sommerpause (ærgerligt!!). Jeg mener, at jeg viste min lærer et "trendreps-mønster" og sagde, at de gerne måtte få dette mønster. Men der gik noget galt enten i sølningen eller opbindingen af tramper. Så viskestykkerne får et lidt andet mønster (som jo egentlig er en fejl, men det ser så spændende ud, at jeg beholder det). Så det er et "Lene-mønster", jeg væver viskestykkerne i. Jeg skal prøve, om jeg kan tage et billed af det i morgen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu varer det ikke så længe, før jeg skal til Gudumholm og væve mere. Jeg glæder mig!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Vævemønster til viskestykker á la Lene (det er muligvis en søllefejl, men jeg synes, det ser flot ud alligevel).


    http://www.rokken3.dk/forum/images/s...attach/jpg.gif viskestykker 002.jpg (22,0 Kb)

    http://www.rokken3.dk/forum/images/s...attach/jpg.gif viskestykker 003.jpg (26,5 Kb)

    Hurra! Jeg fik billederne ind alligevel!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Nye mønstre opfindes ved at der sker utilsigtede fejl, så husk nu hvor du har lavet den, så du igen kan væve det flotte mønster. Det må da blive en fornøjelse at vaske op herefter.

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, de viskestykker skal nok blive søde.
    Jeg er ikke sikker på, hvordan fejlen er opstået. Men jeg fik nogle nye søller på, der hang sammen. Og jeg fik besked på, at jeg endelig ikke måtte skille dem ad. Jeg kan forestille mig, at jeg måske har taget fejl af nogle af søllerne og har søllet dem lidt forkert. Et sted var en trendtråd ikke kommet med og den tog vi helt væk.

    Jeg væver med dobbelt garn i islættet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    ¨Jeg har lige været på slottet og har fået vævet lidt. Jeg har sat op til håndklæder, skal tage et billede næste gang jeg kommer derop.
    Mvh. Marianne

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563

    nyt

    Jeg har lige sat min terapi væv op. Det skal blive til et tørklæde. Garnet har jeg selv farvet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2010
    Geografisk sted
    Nordøstfalster
    Indlæg
    12

    Hej

    Det lyder trist med den trend , der hele tiden knækker. Ved du hvorfor?
    Ang. den trend du har liggende til et tørklæde - 150cm bredt - det er da noget der vil noget. Bruger du ikke pådragningsknægt, det er simpelthen en genial opfindelse, da man kan bomme på alene uanset bredde- længde, og man kan stille og roligt gå og nusse med trenden.
    jeg har ligge klippet en plaid ned, og ved gud!!! DER ER VÆVEFEJL I!!! aaarrgg Jeg har trampet 1 islæt forkert. Gad vide om der er andre end mig der ser det, men alligevel. Og jeg var endda så omhyggelig med kanterne og alt det andet. Jeg tror jeg vil lægge den fra til imorgen og så se på en med nye øjne. jeg græmmes
    Hilsen Madam-Mim

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Madam-Mim, husk Gud er den eneste der kan skabe noget perfekt!!! Men åh,... hvor kan det give følelsen af... !!!

    Jeg blev færdig med et halstørklæde på rammevæven. Både trend og islæt er med HO-strik`s specialitet, bæver og ræv uldgarn. Resten af trenden bliver brugt til tasker, med islæt af skiftegarn fra Ul`dorado.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Hvor er det fine ting I laver. I er nu "skyldige" i at min ønske/to do liste er blevet mega lang

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •