Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 48

Emner: Hvad har du på væven nu?

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Så har jeg lidt på væven, det er til et tørklæde, farverne er nok lidt specielle, men det skyldes at det er rester og at nu skulle de bare bruges.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser flot ud, Strikkelise! Det gør ikke noget, at det er specielle farver. Sommetider kan en speciel farvesammensætning også se godt ud!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nemlig, så bliver det helt ens eget...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Det ser rigtig flot ud Strikkelise
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  5. #25
    dyhr-kostow Gæst
    Sidste år var jeg på et textilværksted i Århus, og der vævede jeg bla. viskestykker. her var trenden sat op i hør, og islættet var bomuld....

    Mønsteret var drejl, og jeg havde gang i 8 tramper.... med tungen lige i munden fik jeg 6 lækre viskestykker ud af det :D

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Citat Oprindeligt indsendt af dyhr-kostow Se meddelelser
    Sidste år var jeg på et textilværksted i Århus, og der vævede jeg bla. viskestykker. her var trenden sat op i hør, og islættet var bomuld....

    Mønsteret var drejl, og jeg havde gang i 8 tramper.... med tungen lige i munden fik jeg 6 lækre viskestykker ud af det :D

    Er lidt misundelig på din kunnen. Jeg er første på venteliste i FoF horsens på Skaftevævning kursuset. Det var jeg også sidste år og der kom jeg ikke ind. Men jeg må jo bare håbe at der er en der melder fra i år.
    Mvh. Marianne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har snart en trend til 4 stk. viskestykker (45 x 70 cm), som skulle have været 420 cm lang - men jeg lod den være 450 cm, så der er lidt ekstra at tage af. I dag nåede jeg 99 tråde af 376 - så det er ikke engang halvdelen - på trendbordet. Det er meget tyndt bomuld. Og det bliver enten stribet eller ternet. Det er jeg ikke blevet enig med mig selv om endnu. Måske kommer den på væven næste tirsdag.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Hæng i glæder mig til at se det, selv har jeg lige taget et tørklæde af væven, nu skal der så lige laves frynser.
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har snart en trend til 4 stk. viskestykker (45 x 70 cm), som skulle have været 420 cm lang - men jeg lod den være 450 cm, så der er lidt ekstra at tage af. I dag nåede jeg 99 tråde af 376 - så det er ikke engang halvdelen - på trendbordet. Det er meget tyndt bomuld. Og det bliver enten stribet eller ternet. Det er jeg ikke blevet enig med mig selv om endnu. Måske kommer den på væven næste tirsdag.
    Mvh. Marianne

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg går jo kun til vævning denne ene dag om ugen. Men jeg gør det så hurtigt, som jeg kan. De næste par gange går jo nok med at jeg skal kamme, bomme og sølle og andre ting, før jeg kan komme igang med at væve. Det er jo altid forberedelsen, der tager længst tid.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Har fået sat trend på min fine nye rammevæv, og er også begyndt at væve. Har vist igen haft alt for høje ambitioner, for det er godt nok tyndt sådan noget silke i 60/2, men min stædighed hjælper mig sikkert færdig.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •