Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 48

Emner: Hvad har du på væven nu?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Hvor er din plaid flot, Strikkelene

    Du væver også på en klap væv kan jeg se, det ligner en Tim væv.
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak Enelvest!
    Jeg ved ikke nøjagtig, hvad væven hedder. Det er en, jeg låner der, hvor jeg går til vævning. Næste gang vil jeg prøve, om jeg kan finde ud af at bruge 4 tramper. Det er nok bare en vanesag. Og når jeg får vænnet mig til, at der er 4 tramper istedet for 2, så kan jeg sikkert væve på den i søvne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Næste gang vil jeg prøve, om jeg kan finde ud af at bruge 4 tramper. Det er nok bare en vanesag. Og når jeg får vænnet mig til, at der er 4 tramper istedet for 2, så kan jeg sikkert væve på den i søvne.
    Det kan du sagtens finde ud af, det er jo det samme der er bare flere tramper til hver fod


    Jeg har en Tim væv med 6 skafter og det kører bare derud af, kunne bare godt ha brugt flere tramper. Sådan er det, mere vil have mere
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Har i nogle forslag til hvilken bomuldsgarn, man kan bruge til viskestykker, gerne noget der bliver til et luksus viskestykke.
    Mvh. Marianne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nej forslag har jeg ikke, men jeg har fået et tilbud om at låne en bordvæv. Ved så ikke lige hvad sådan en fylder, men der har været en tråd om det. Nogen husker den fra deres barndom !

    Så hvis jeg får den instaleret, kunne det da godt være jeg skulle være med på et viskestykke !
    (ved så ikke lige hvad supersine har med det at gøre )
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Strikkelise! Jeg tror, det skal være noget med hør i. Det kan jeg huske, at min vævelærer har sagt til os. Jeg kan ikke lige huske, hvorfor, men hør/bomulds garn skulle være det bedste til viskestykker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Jeg bruger altid Cottolin til viskestykker. Det er en mega god kvalitet, de suger godt når de er vasket et par gange. Cottolin = 60 % bomuld og 40% hør.

    Du kan også bruge bomuld 16/2 - hvis du hellere vil have 100% bomuld.
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hvor er det fine ting I væver, bliver helt "sulten" efter at få min væv hjem igen.
    Jaheta: det ser hamrende godt ud med den spraglede trend. Har vævet mange kludetæpper, men aldrig tænkt så kreativt. Tak for ideen.
    Strikke Marie

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Citat Oprindeligt indsendt af enelvest Se meddelelser
    Jeg bruger altid Cottolin til viskestykker. Det er en mega god kvalitet, de suger godt når de er vasket et par gange. Cottolin = 60 % bomuld og 40% hør.

    Du kan også bruge bomuld 16/2 - hvis du hellere vil have 100% bomuld.
    Hej enelvest
    Har du prøvet at lave viskestykker med bomuld 16/2 som trend og hør 16/1 som islet?

    Har i nogle ideer om hvor det er billigs at købe garnet?
    Mvh. Marianne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Hej enelvest
    Har du prøvet at lave viskestykker med bomuld 16/2 som trend og hør 16/1 som islet?

    Har i nogle ideer om hvor det er billigs at købe garnet?
    Måske for maaaaange år siden, har ihvertfald lavet dem med db.tråde16/2 i trend og noget hør i islæt.

    Jeg køber altid Cottolin/Nialin hos Grønhøj, det synes jeg er billigst. Sidst jeg købte gav jeg 55 kr. for ubleget og 75 kr. for farvet. Kan ikke huske om de har Bomuld 16/2, men mon ikke. Skytten er også et godt sted at købe vævegarn.
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •