Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 48

Emner: Hvad har du på væven nu?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vangede
    Indlæg
    8

    Hvad har du på væven nu?

    Er bare nysgerrig for at finde ud af, hvad der er gang i på vævene rundt om i landet/verden.

    Jeg tog et - skal jeg sige det selv - ret vellykket skotskternet tørklæde af væven i starten af februar, hvorefter jeg gik i gang med noget hanefjeds-agtigt. Jeg fik kun vævet ca. 5 cm, så måtte jeg pille det af, fordi trådene knækkede HELE tiden.

    Jeg har været rodet ind i noget teater, så jeg har ikke haft så meget tid, men fik endelig lidt tid og energi søndags. Så nu sidder der trend til et "morfar-tørklæde" til en god ven på væven.

    Jeg har haft det skidt med at der ikke sad noget på væven i så lang tid. En ting er at der ikke bliver lavet noget, men at væven står tom!
    Det skulle egentlig være den trend jeg har liggende til et tørklæde til min datter, men det er 150 cm bred, så der skulle jeg have to til at hjælpe med at bomme.

    Glæder mig til at høre om dine projekter.

    Hilsen
    Sus

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Cherwy skrev:
    Jeg fik kun vævet ca. 5 cm, så måtte jeg pille det af, fordi trådene knækkede HELE tiden.
    Jeg er bange for, at du ikke har brugt en spreder. Det skete også for mig flere gange, da jeg vævede min plaid (som jeg fik af væven i marts måned), indtil min vævelærer fandt ud af, at det var fordi jeg ikke brugte en spreder. Hun fandt én til mig og siden knækkede trenden ikke længere.

    Nu er vores vævekursus stoppet for denne sæson og vi begynder først igen til efteråret. Men jeg har en lille, gammel børnevæv her, som jeg for noget tid siden fik sat trend på til stof til en "mulepose". Men jeg har ikke fået vævet noget og da jeg så på trenden i går, var den blevet lidt "uglet". Så jeg har kørt al trenden hen på forbommen (bare rolig! Jeg har stadig både skel og skelpinde i). Og nu bøvler jeg med at få redet ugleriet ud. Væven er kun 32x38 cm, så jeg kan sidde med den på skødet. Men den kan da sagtens bruges til at væve mindre ting på. Jeg har bare købt et par nye skytter til, da de oprindelige er forsvundet.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Jeg har to halstørklæder på væven lige nu, i spidskipper. Ved godt det ikke lige er sæson for halstørklæder, men så er de jo klar til kulden sætter ind.

    Jeg bruger aldrig spredere, og har meget sjældent problemer med knækkede tråde. Det gælder bare om at lægge godt ind, så ikke man får trukket bredden sammen. Det er såmænd bare min erfaring ;-)
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  4. #4
    jaheta Gæst
    jeg fik jo sidste år en klap-væv , men måtte opgive at sætte trend , da mine øjne ikke er så gode , men jeg byttede mig så til en rammevæv og det var bedre , så jeg er begyndt at væve et kludetæppe , mit første væveprojekt og da jeg går og får underlige ideer ville jeg have en spraglet trend , da det er gamle hvide lagner der skulle klippes i strimler til tæppet , syntes selv at det ser enormt flot ud
    Jane
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vildt flot, sidder du ude i din nye udestue og laver det ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Hatten af, det er bare flot.
    Mvh. Marianne

  7. #7
    jaheta Gæst
    selvfølgelig gør jeg da det hundeuld , jeg er jo næsten flyttet der ud , i dag har der været nogle gevaldige byger og torden , men der lunt og rart at være

    Jane

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Jaheta - hvor er det flot med den spraglede trend Det må jeg prøve en gang.
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, den ser flot ud, din spraglede trend, Jaheta!

    Det irriterer mig, at jeg ikke kan få min photobucket til at uploade mit billed af min plaid. Det lykkedes mig nemlig at skanne den ind i min bærbare computer.

    vævet plaid-1.jpg
    tryk på billed
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tusind tak for hjælpen med at sætte billedet ind, Hundeuld.

    Plaiden er ca. 2 meter lang. Jeg vævede ikke noget specielt mønster bare så meget med hver farve, som jeg havde lyst til. Det er resten af garnet fra den, jeg nu bruger til at strikke Hundeulds sjal med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •