Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hvordan tegner man på filt?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    260

    Hvordan tegner man på filt?

    Jeg skal høre om der er nogen der har en ide til hvordan man farver/tegner på uld?

    Jeg har prøvet med en farveblyant men det er som om at man bare løsner filten.
    Jeg syr nemlig nogle små rotter til årets rottejulehygge og nogle af dem skal have en point, altså en farve der fader over i en anden farve.
    I kan se det på snuden og rumpen her (ligesom siameserkatte).
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Hjørdis Jensen Gæst
    Ja, hejsa !
    Jeg bruger nogle gange frugtfarve, og du kan fortynde tuschfarve med sprit, har jeg læst på et amerikansk filteforum, og gi det limlak, og du kan som UllaP skriver, filte et ganske tyndt lag uld på.
    Du kan også med pastelfarve, som er lidt kridtagtig forsigtigt fade farven og limlakke den !
    Du kan også benytte silkefarve, og stoffarve, men husk at fortynde det godt, - ligså med frugtfarve.
    Det var sådan lidt omkring hvad jeg kan hjælpe med lige nu !

    Håber det lykkes for dig på den ene eller anden måde !

    Ps. Limlakken skal også fortyndes med vand, den er nærmest i konsistens som decoupagelak.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    260
    Jeg er ikke så stærk i nålefiltning, har heller ikke en nål eller løst uld, så jeg må farve mig til det.
    Jeg har ikke hørt om det der limlak før, hvad bruges det ellers til og hvor kan man købe det?

  4. #4
    Hjørdis Jensen Gæst
    Du kan købe det i www.Kartehuset.dk, og jeg tror også www.Terapihobby.dk har det. Det bruges til, bl. a. til at gi' et tyndt lag, hvis du har filtet en hat, eller en skål, som trænger til lidt afstivning.
    Det skal fortyndes 1 til 3, så vidt jeg husker.
    Det blir' gennemsigtigt, når det tørrer. Det kan enten sprayes på, eller bruges med pensel.
    Der er temmelig meget i, så der er til mange gange, - hvis man nu synes, at det er lidt dyrt.


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    260
    Jeg prøver lige at opløse noget akrylmaling i vand i første omgang og ser hvordan det går. Ellers må jeg kaste mig ud i noget netshopping.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •