Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Maling af cernit/prosculpt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Maling af cernit/prosculpt

    Fryd:

    Jeg er gået i gang med at lave en lille fe i cernit. Jeg er slet ikke nået til hverken bage- eller bemalingsfasen endnu, men det sker vel før eller siden.

    Jeg har læst på et amerikansk forum at de anbefaler en acrylmaling der hedder Genesis. Malingen fortyndes med et "thinning medium" Jeg kan ikke finde forhandler af produktet i Danmark, så jeg håbede at nogen af jer, havde forslag til lignende produkter.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet karina

    Du kan bruge alle former for akryl maling til at male cernit/fimo/sculpy med. Du kan feks købe de små bøtter man bruger til at male byggesæt og warhammer figure med , begge dele er meget fint til cernit ol.
    Du kan også bruge alm makeup inden du bager dine figure, det giver et mere naturligt og lidt sartere udseende.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Jeg bruger alm. make up før bagning, til at lægge skygger med.
    Når det skal males efter maling f.eks. øjne bruger jeg en hobbymaling, der hedder Decor.


    1.Her på billedet kan du se hvodan det ser ud, når det er tonet med make up.
    Det er forresten den første og indtil videre eneste af slagsen jeg har lavet, jeg kan sagtens selv se alle fejlene.
    Men du får da en fornemmelse af farven.
    2.Og som du kan se her, øjnene er malet med Decor.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (20,3 Kb, 22 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (45,6 Kb, 25 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fryd

    Tak for de fine råd. Jeg har faktisk acrylmaing i mængder, så må jeg se om jeg kan male nænsomt nok til at få de sarte nuancer. Ideen med "thinning medium" er, at malingen blir mere transparant og tager længere tid om at tørre, så man har tid til at arbejde med nuancerne. Jeg overvejer om jeg kan bruge den slags farvehandleren har til at blande i vægmaling, hvis man skal male effekter...hmmm...???

    Linda, hvor er dine figurer søde, og så fint bemalet...

    Jeg må sætte mig ind i hvordan jeg lægger billeder ind, så jeg kan vise min fe, når hun er færdig. Hun er bagt af flere omgange, og jeg mangler stadig fødderne, men det er som om mine hænder ikke vender rigtigt i dag, til at modellere. I stedet har jeg brugt tid på at forsøge mig med at lave vinger. Er egentlig helt tilfreds med det foreløbige resultat.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hjørdis Jensen

    Jeg glæder mig til at se hvilken måde du har valgt at fremstille "dine" vinger på !
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •