Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 11 af 32 FørsteFørste ... 7891011121314152131 ... SidsteSidste
Viser resultater 101 til 110 af 319

Emner: Hundeuld garn - spinding - design

  1. #101
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    åh, det var godt ....så er jeg mere rolig..... *grin*

    men det må jo stadig være uld fra pelsen = pelsuld = pels, som jeg skrev..
    jeg nævnte ikke skindet...
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #102
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hulda

    Når i har så meget hundeuld, er det fordi I klipper jeres hunde, eller er det den uld, som hunde naturligt fælder.

    Jeg spørger fordi jeg ikke forstår hvordan I kan få al den uld, hvis I kun samler det som hundene fælder.

    Selfølgelig - kan det nok lade sig gøre, hvis man har flere hunde, og har energi til at samle al fældning op.

    Vi har en Golden Retriever. Godt nok fælder den meget i perioder. Men vil det ikke tage år, at samle så meget, at jeg kan spinde f.ek. 100 gram.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #103
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Alt det du kan børste af hunden og det den fælder kan bruges, det vil dog sige, jeg sorter med hård hånd, for at skal være en vis længde, og være "godt", men jeg kender da hunde der smider ca 400 gram om året.

    Folk har en bære pose stående, og hver gang børsten kommer frem, så op i posen. Jeg har nogen som samler i flere poser, for at de vil have det bedste af det bedste til noget, og resten til sokker osv..
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #104
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hulda

    Så blev jeg det klogere, tak for svaret.

    Jeg tror ikke, jeg "passer" over til at samle hundeuld også. Der er problemer med at få plads til alt andet, som jeg samler sammen.

    Jeg håber, at den ide (med at samle hår fra hunden) ryger hurtigt over i glemmebogen.

    Det er der nok flere af jer der kan genkende. Man har lyst til det hele, men stadigvæk, kun to hænder.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #105
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    Min collie har lige fældet. Det gav 300 gram - hvilket er nok til en trøje, når der bliver sat en fåretråd ved.

    Jeg synes det er en stor fordel lige at børste 10 min. hver morgen ( i fældetiden - ellers er det 1 gang om ugen ), for så slipper man for mange nullermænd i hjørnerne.

    En golden retriever kan give rigtigt meget uld - der er en dame, som samler til mig fra den - og hun har fået meget på kort tid.

    Men forstår dig fuldt ud m.h.t. tid.

    Vi har faktisk netop fået en rengøringskone herhjemme, for jeg kan ikke få det niveau jeg gerne vil have, med fuldtidsjob, to børn, mand ( som arbejder meget - og ikke hjælper så meget i det daglige ) og et hus på 200 kvm.

    Og det er en stor lettelse - så kan jeg sætte mig med strikketøjet med god samvittighed
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #106
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    ha...jeg havde hjemmeservice en overgang....men jeg brugte flere dage på at rydde op og gøre rent, så hun kunne komme til....!!!

    nej vi vil gerne høre om hunde og trøjer...spændende....

    300 gr....ja tænk hvis det lå i hjørnerne som hybelkaniner (norsk for nullermænd) i stedet...
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #107
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hanneda

    Opfører Anton sig sjovt når hun har dem på ? Det kunne være sjovt at høre om hundens fine næse , kan genkende sin egen uld
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #108
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Ja vovserne vil meget gerne have fat i hundeuld, en luffe der ligger i hundehøjde, den er dejlig at guffe på, så der skal man lige være opmærksom...
    Om den kan lugte det er dens egen, det ved jeg ikke, ulden er jo vasket efter spinding.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #109
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zephirine

    Tror Anton lignede sin ejer - ihvertfald klæder hans pels hende rigtig godt

    En anden en har en Dansk/Svensk Gårdhund og den giver ikke meget til en uldtrøje
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #110
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    I kan tro, hundene kan lugte det.

    Mine to er helt vilde, når der kommer pakker. I denne uge kom der tre med hundeuld.

    De hopper omkring mig og vil snuse. Det får de så lov til, og så falder de ned, og lader det være.

    Collies er jo hyrdehunde - altså bruges til at vogte får - og en sæk med rå fåreuld er virkelig guf for dem. Der skal man passe på, for ellers så render de med det
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •