Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Klipning af angora kaniner af nette stormlund

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet anja

    Tak for en spændende beretning, skulle også hilse fra de 2 af ungerne og sige at fortællingen var spændende men prikken over i´et var nu billedet når den er færdig klippet, de griner endnu
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet gydda

    Spændende læsning

    Tænk engang - jeg havde faktisk ikke spekuleret på, hvordan man egentlig "klipper kaniner" i virkeligheden

    Kaninen efter klipningen ser måske lidt ynkelig ud - lissom når katten har været i bad og ligner en våd piberenser.....
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hanneda

    Jeg syntes også Thomas fotomodel har fortjent en gulerod. Rigtig fin serie.
    Hvor længe varer sådan en klipning, og er Thomas flov bagefter?. Jeg spørger , fordi da vi havde perserkat, stak den af på efterårssjov i engen. Da den kom hjem var den filtret ind i burrer, og pelsen kunne ikke redes, der var kun saksen. Og den var flov i flere dage, ikke nogen verdensmand agtig mine overhovedet
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet karma

    Hej nette
    Rigtig dejlige billeder,som jeg håber at kunne bruge til foråret når vores hønse og kaninhus er færdig bygget og jeg får en angorakanin.Hilsen karma
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Inge

    Hvad sådan en kanin dog skal igennem for at vi kan få lækre trøjer på
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet confotoria

    wauv sikke et arbejde, og det er godt nok en nusser kanin ham Thomas hvor er han sød, hvor lang tid tog det og klippe ham...
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    anja skrev:
    Tak for en spændende beretning, skulle også hilse fra de 2 af ungerne og sige at fortællingen var spændende men prikken over i´et var nu billedet når den er færdig klippet, de griner endnu


    Fedt med unger med humor
    Dem har jeg også et par stykker af - men de har lovet ikke at grine af Thomas, når han hører det
    En nyklippet kanin er et ynkeligt syn - men allerede efter 1 uge, ser han pæn ud igen.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    hanneda skrev:
    Jeg syntes også Thomas fotomodel har fortjent en gulerod. Rigtig fin serie.
    Hvor længe varer sådan en klipning, og er Thomas flov bagefter?. Jeg spørger , fordi da vi havde perserkat, stak den af på efterårssjov i engen. Da den kom hjem var den filtret ind i burrer, og pelsen kunne ikke redes, der var kun saksen. Og den var flov i flere dage, ikke nogen verdensmand agtig mine overhovedet


    Joh - lidt flov er han vist. Men han har været noget medtaget de sidste dage. Det er jo frygteligt varmt inde i sådan en pels, og hver gang vi nærmer os en klipning, har jeg lagt mærke til han mister appetitten, samt bliver noget sløv. Det er heller ikke til at sige, om de filtrer han har, gør ondt. Så på den ene side kan jeg straks se, han får det bedre - men han hopper ind bagest i buret, og begynder at vaske sig.

    Men det vist ligeså meget tilliden til mig som får et lille knæk. Ellers er han lige så tam som en hund, og går i hælene på mig.

    Det tog 50 min. at klippe ham - og det har det gjort hver gang. Men jeg gider ikke skynde mig, og risikere at klippe i hans hud.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Angorakaniner kan kun anbefales! Det er de rareste kaniner jeg har haft - p.t. har jeg 13 kaniner af forskellige racer.

    Jeg kan lige lægge et billede af mit sjal ind. Det er lavet af uld fra Thomas - og der er gået 150 gram uld til det ( angora-uld vejer næsten ingenting ).

    Joh - jeg tror godt man kan bruge 2. sorteringen til at filte med. Vil du prøve ?

    Jeg har jo den blå kurv stående med 2. sortering - det er egentlig bare til udsmidning.

    Jeg sælger ikke 1. sortering - for jeg bruger det selv. Men måske senere (?) Jeg vil jo prøve at lave nogen unger, for at få flere farver at arbejde med, og det kan jo godt ende med en masse uld.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Inge

    Ja, nu kan vi klippe en kanin, og den anden dag var det et får, hvad bliver det næste

    Jeg tager hatten af for jer der ligger en hel serie ind, så det bliver skåret ud i pap.
    Så behøver vi heller ikke belaste biblioteket så meget, bare gå ind på Rokken.dk
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •