Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: købe moskusuld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75

    købe moskusuld

    Jeg har søger efter moskusuld, til at prøve at spinde af, er der nogen der kan være behjælpelige med, hvor det kan købes? Ved godt det koster en bondegård + en madpakke, men jeg har snart ret rund fødselsdag og kunne godt finde på, at ønske det af familien i fødselsdagsgave.
    Ha' en go' dag
    /NInse

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Lillehammer
    Indlæg
    23
    Hva med å ta en fottur på Dovrefjell, Norge - Der kan du "høste" moskusuld helt gratis. (men pass deg for moskusoksene, de står kanskje bak buskene) Jeg har gjort det selv, flere ganger. Jeg har en posjon moskusuld liggende i fryseren. Den venter på å bli spunnet snart, Av meg.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Er der ingen zoologisk have eller dyrepark, der har moskusokser? Måske de kunne levere noget uld.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    strikketøsen Gæst
    Jeg mener bestemt, at Spelsauen på et tidspunkt spurgte herinde om det samme og også, at der både blev søgt og fundet et sted. Jeg tror dog, at Spelsauen opgav, da det blev klart, hvor dyrt moskusokseuld er ...

    Men hvor tråden ligger herinde (hvis den stadig er her), aner jeg ikke.
    Måske kan tråden findes ved at der søges på forsiden på "moskusuld" ...

  5. #5
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ninse Se meddelelser
    Jeg har søger efter moskusuld, til at prøve at spinde af, er der nogen der kan være behjælpelige med, hvor det kan købes? Ved godt det koster en bondegård + en madpakke, men jeg har snart ret rund fødselsdag og kunne godt finde på, at ønske det af familien i fødselsdagsgave.

    Hej igen Ninse,

    Nu har jeg været henne og lede og den var go' nok.
    Spelsauen har også ledt og der blev fundet frem til disse 2 steder, hvor moskusuld kan købes:

    http://www.shopatron.com/products/ca...5.0.0.0.0?pg=1
    (ovennævnte er 45% bisonuld plus andre fibre)
    og
    http://www.thespinningloft.com/oscommerce/product_info.php?cPath=205_287&products_id=1559
    Jeg kan se af sidstnævnte link, at 1 ounce koster US$ 25,00. Der er nok til et par vanter.
    Eller det dobbelte (2 oz = 56.6990 g) rækker til et langt halstørklæde.
    Oveni moskusuldens pris skal du huske, at du skal betale told af varens værdi. Held og lykke med uldkøbet!



  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    super - 1000 tak for at der findes nogen med en rigtig god hukommelse ;o)) jeg vil straks kigge nærmere på de 2 steder (bison lyder da også lidt eksotisk og spændende) jeg har også fundet en i USA, men hun ville have 45$ for 1 oz + fragt og told, så det her, er jo næsten ½ pris.
    En tur i Norges fantastiske natur, som der bliver foreslået - det tiltaler mig en hel del. Har været rundt i Nordnorge førhen - Andenes, Kirkenes, Honninsvås osv og det er bestemt ikke sidste gang - så det skal jeg huske næste gang.
    Rigtig glædelig jul og tak for året der gik
    Ha' en go' dag
    /NInse

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Lillehammer
    Indlæg
    23
    Hei, jeg har fått noen pm med spørsmål om hvor jeg fant min moskusull. Det er ikke så langt å gå fra veien over Dovrefjell. En må bare finne et sted å sette bilen før en går ett stykke. Jeg har skrevet litt om det på bloggen min. Moskusoksene går nesten overalt. Men pass på at du aldri er nærmere enn 100 m fra et dyr. De er mye raskere enn det ser ut som. Og de er garantert sterkere enn meg - og deg.

    http://www.bloggspinner.no/?p=264

    http://www.bloggspinner.no/?p=571

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75

    moskusuld

    nu har jeg kigget lidt omkring og regnet på priser - jeg var så heldig at få en gave som var øremærket til at købe uld for og har valgt at købe hos Arnica.dk som sælger ren rå Qiviut 100 g for 300 kr. det er det billigste jeg har fundet endnu. Har ikke modtaget ulden endnu, så jeg er meget spændt på kvaliteten
    http://www.arnica.dk/shop.php?hkatId=15&skatId=36 det var svært at finde for det ligger under moskushorn smykker.
    Har også bestilt cashmere/merino hos Renee - hun havde et godt tilbud som jeg stod på - det glæder jeg mig også til at modtage snart, da det skulle være sendt fra Sverige

    hvor gerne jeg end ville, så kommer jeg ikke lige forbi Dovre fjellet - måske man skulle planlægge en forårstur? Det er da værd at overveje
    Sidst redigeret af Ninse : 03-01-2010 kl. 12:45 Årsag: glemte noget
    Ha' en go' dag
    /NInse

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Lillehammer
    Indlæg
    23
    Så fint du fant et sted å kjøpe. Det er nok enklere enn å finne den selv. Men det er allikevel alltid fint å gå tur i fjellet. Så kan det heller være bonus om en i tillegg finner noen små tuster med moskusfibre på sin vei.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75

    uld modtaget

    Jeg ville elske at gå en tur på fjellet og samle selv har kigget på din blog (og den er nu tilføjet til favoritter) det er et helt fantastisk sted, tænk at sidde og spinde med sådan en udsigt. Dog er jeg pt fysisk udfordret pga en ny hofte i sommer, den slags vandreture må vente lidt - min bedre halvdel har dog givet mig en tur til London i fødselsdagsgave, så han forventer jeg er fit til februar håber han får ret.
    Jeg så at du skrev, at du kom moskusulden i kogende vand, hvad er årsagen til dette? alt andet uld kan vel ikke tåle det? Gode råd, så denne nybegnder ikke ødelægger noget helt fantasktisk uld, vil være meget velkomment.
    Har også modtaget merino/cashmere fra Renee - det er også vildt lækkert. Så nu er der ingen undskyldninger for at komme igang med rokken - yes.
    Ha' en go' dag
    /NInse

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •