Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: Silke

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rigtig mange TAK skal i have , nu blev jeg lidt klogere. for jeg anede ikke man betyngede silke...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Ulla P Gæst

  3. #13
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det var spændende læsning, samtidig med at man lige lærte noget mere omkring silke og betyngning !
    Tak for fine forklaringer !


  4. #14
    minniesmor Gæst

    rokke ikoner

    jeg ved godt at det ikke har noget med silke at gøre det jeg nu vil spørge om men jeg er forholdsvis ny her på rokken.dk - jeg undre mig bare over hvorfor er der nogen der har rokkeikoner under deres navn???

    knus Anne (minniesmor) varmestuestrikker

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er fordi de bo herinde på rokken
    Nej man får dem efter hvor mange indlæg man har skrevet, og mister nogen af dem igen, når jeg kommer med min slette finger..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    minniesmor Gæst
    okay jeg blev bare nysgerrig da jeg så at der var nogen som havde og andre det ikke havde - jeg syntes det er rigtig dejligt at være blevet medlem herinde og er glad for at strikke for andre så det var lige noget for mig da en venindes datter anbefalede mig at blive medlem af varmestuestrikkerne - har snart strikket af alt det garn jeg fik.

    hav en god week-end knus Anne (minniesmor)

  7. #17
    070509 Gæst

    Ulykkelig silke og uld

    Vil lige høre om du kan hjælpe med allergi eller overfølsomhed. Jeg kan sagtens have silke i nærheden og i direkte kontakt gennem puder, men jeg kan ikke sove i nærheden af det, samtidig kan jeg med det samme mærke uld kradse når jeg får det på, ligemeget om folk siger der næsten ikke er noget i og jeg selv først mærker med hænderne uden af klø. Min mor har det på samme måde men kan heller ikke bruge silke om dagen og kan slet ikke røre ved uld. Nu tænkte på om der er lanolin i begge dele, eller det simpelthen er et spørgsmål om overfølsom hud, da jeg også reagere hurtigt på for meget sæbe og for varmt vand.
    Hvordan kan det testes, jeg vil gerne bruge uld til min datter da hun sveder meget hvis hun for for meget tøj på om vinteren, men er i tvivl om hvordan jeg kan se om det er behageligt for hende, hun er kun 8 måneder, men har børneksem, som netop forværres hvis hendes hud er fugtig eller hun har det for varmt.
    Håber du kan hjælpe bare lidt af vejen



    Citat Oprindeligt indsendt af krumme Se meddelelser
    I princippet kan der komme allergiske reaktioner på ALT, men da jeg var indlagt, fik jeg et kæmpe foredrag om forskellen på at være allergisk og at være overfølsom.....
    I mine tests reagerede jeg f.eks ikke på parfume, men i virkelighedens verden reagerer min hud voldsomt på parfume. Det vil sige, jeg ikke er allergisk overfor det, men bare har så OVER følsom hud, at den reagerer på rigtig meget.

    Sådan har jeg det også med silke- vi fik engang det fineste silkesengetøj, men dét kunne jeg bare ikke ha'.... Åbenbart ikke direkte pga. silken, men den varme min krop udviklede, når jeg lå i det, irriterede min eksem og lignede en allergisk reaktion. Vi kunne så godt lægge sengetøjet på min mands side, uden jeg reagerede. Dét ville jeg ha' gjort, hvis jeg var allergisk overfor silke.

    Jeg ved ikke om det hjælper dig.... bare en lille erfaring

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    der er ikke lanolin i silke.
    nogle eksembørn tåler uld andre ikke, så mit forslag vil være at købe en merinogarn og strikke en lille undertrøje. Et barn på 8 mdr, skal nok vise dig det klør hvis ikke hun kan tåle det.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •