Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Påskeorkis

  1. #11
    Ulla P Gæst
    Sikke nogle flotte ting du laver. WOW

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    141
    Det fandt du jo ud af,med den hjemmeside adresse Elwis,og det var bare godt for os andre "rokkenister" for den er da virkelig et kig værd.

    Flotte-flotte ting du der laver

    Mvh. Else M

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Hej,

    Jeg har nu prøvet at orkere et af de der påskeæg som Elwis har designet og så velvilligt har lagt sit mønster til ud på hjemmesiden.
    Jeg håber mit billede dukker op et sted, men det er første gang jeg prøver at gøre det her, så undskyld hvis jeg fumler med det.
    Det er et rigtigt fint mønster at orkere, jeg kan kun anbefale det hvis nogen har lyst til at prøve.
    En stor tak til Elwis.

    Orkishilsen fra
    Susanne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #14
    Charitas Gæst
    Hvor er det dog bare flot Jeg har selv lært at orkere en gang for 20 år siden men fik aldrig lavet noget der kunne vises frem *GGGGGG*

  5. #15
    Hjørdis Jensen Gæst
    Jeg vil også lære det ! Har købt remedierne, men kommer ikke igang !
    Jeg håber på at nogen i vores kreagruppe måske ku' gi' et lille minikursus en dag !


  6. #16
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2008
    Geografisk sted
    Østjylland postnummer 8471
    Indlæg
    17
    Godaften Dantatter

    Hvor er det et flot resultat, farverne er dejlige. Jeg blir helt træt af, at der er c. 1.000 km til min garnforhandler, hun bor i Melnik, og ja, det er lige så langt, som det lyder, men billigt. Så selv om jeg i øjeblikket "kun" har 75 farver i fint hæklegarn, ser det ud som om, jeg snart må på garnindkøb igen.
    Tak for dine gode råd til mig privat, det er heldigvis lærerigt at give sig ud i at skrive opskrifter.

    Elwis

  7. #17
    krumme Gæst
    Jeg fandt en opskrift på orkerede påskeæg idag.

    Hvis det skulle ha' interesse scanner jeg gerne og sender til "orkerne" (i morgen)......???????

  8. #18
    krumme Gæst
    Hov, glemte lige at rose....... Rigtig flotte ting

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Hjørdis,
    Har du prøvet at kigge på den lille video med orkis på YouTube som jeg har givet linket til i en anden tråd. Selv uden den engelske tale er det en god lille film.
    Fra Dansk Orkisforening ved jeg, at der er mindst 2 orkisfolk i Nakskov, så jeg er sikker på, at der er nogen på Lolland der burde kunne hjælpe dig i gang.
    Orkishilsen,
    Susanne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Hej Elwis,
    Hvad hedder det garn du bruger til orkis?
    Det er så frustrerende, at det er så svært at finde ordentligt garn i DK (bortset fra DMC 80 som er for tyndt for mig), men der er da et par stykker som gerne sender det med posten.
    Hvidt garn kan man være heldig at finde lokalt. Men meget af mit kulørte garn er også købt udenlands og en enkelt gang på Ebay. Problemet er bare, at man gerne ville prøve at holde det i hånden, inden man bestemmer sig for farverne og det er jo ikke så nemt.
    Jeg har fået en ny japansk orkisbog i dag, så der er blevet brugt en del tid på at kigge i den. Mønstrene er diagrammer, så jeg behøver heldigvis ikke forstå deres særegne skrifttegn. Det er så ufatteligt spændende, når man får et eller andet nyt til orkis.
    Orkishilsener,
    Susanne

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •