Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Raglan hvordan

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    94

    Raglan hvordan

    Kort og godt...hvordan strikker man raglan??
    Jeg skal strikke en børne trøje men for og bagstykke og påsatte ærmer.

    Susanne

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Det er ikke sådan lige at forklare, da indtagninger på ryg og forstykke skal svare til indtagninger på ærmerne.
    I modsat fald kan man risikere at ærmerne ikke passer på ryg og forstykke.

    Det nemmeste du kan gøre, er at finde en opskrift på en bluse med raglanærmer.

  3. #3
    strikketøsen Gæst
    Hej Suanne,

    Du kan se masser af eksempler på raglansweater/-bluse herinde under Månedens Firma:

    http://www.spinderup.dk/Shop_Product...ProductID=1068

    Dem jeg så billeder af, var til babyer.

    Hele idéen i en raglansweater/-bluse er at du kan strikke ærmerne og når du har lukket de første masker i hver side i begyndelsen af indtagningerne til ærmegab lader du ærmerne hvile og strikker "kroppen". Når du når op til samme punkt, som på ærmerne (og der er lavet indtagningerne i hver side, så INDSÆTTER du ærmerne i hver sit "hul" hvor der er lavet første omgang indtagninger og derefter strikkes der over ærme, forstykke, ærme og ryg på een gang.

    Det er det, der gør det muligt at lave striber eller andre forskellige mønstre - uden at det bliver "ødelagt" af en sammensyning. Der skal selvsagt lige tager hensyn til, at der skal laves indtagninger hele vejen op mod halsudskæringen, typisk på hver 2. omgang.

    Du har forhåbentlig en opskrift?
    Ellers kan du sikkert finde en del på www.garnstudio.com.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •