Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjælp til syning af maskesting på strømper

  1. #1
    Mollypigen Gæst

    Hjælp til syning af maskesting på strømper

    Er der nogen som kan illustrere eller forklare, hvordan man laver maskesting, når man styr tåen sammen på strømper!

    Jeg vil så gerne lærere det, da det vil være bedst til små fødder.

    På forhånd tak for jeres hjælp.

    Varmestuehilsen
    Mollypigen

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Her er et link, der viser det, når maskerne er lukket af. Men forestil dig, at du kan gøre det samme i maskerne, når de ikke er lukket af. Jeg håber, du forstår. Her er linket. http://www.garnstudio.com/lang/dk/sk...k_sysammen.php
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Her er et link mere, hvor maskerne ikke er lukket af. http://www.hendesverden-magasinet.dk...rent=71&id=109
    Knus Rita

  4. #4
    strikketøsen Gæst
    Mollypigen,

    Nu har jeg fået indscannet en side fra en engelsk strikkebog, som viser - i nederste højre hjørne på billeder under Grafting Stocking Stitch (som betyder Sammensyning af glatstrik), hvordan du gør enten MED pindene i strikketøjet eller uden pindene i strikketøjet.

    Jeg har faktisk kun benyttet mig af det ved sammensyning af skuldersømme, fordi det så ser fuldstændig usynligt ud. Jeg har heller aldrig kunnet forlige mig med at beholde pindene i strikketøjet - du må prøve dig frem!

    Men det lyder da rigtigt at bruge sammensyningen til babystrømper. Jeg havde bare ikke hørt, om at man brugte det til babystrømper, før du skrev det .....

    scan001001.jpg

  5. #5
    Mollypigen Gæst
    Kære Rita og Strikketøsen!

    I skal have tusind tak for jeres store hjælp. Det er dejligt, at jeg som nybegynder i strømper kan gå herind, og så er I der fluks. Det kaldes med andre ord samarbejde. Jeg håber, at jeg en dag kan gøre gengælde.


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Dejligt at kunne hjælpe. Maskerne kan også strikkes sammen fra vrangen. Det gør jeg altid. Hvis du vender vrangsiden udad - med maskerne ligeligt fordelt på 2 pinde, Så lægges de to pinde med maskerne sammen og så strikker man en maske fra hver pind sammen. Det gør man en gang til, og så trækker man den 1. maske over den 2. ligesom når man lukker af.
    Knus Rita

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •