Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 78

Emner: Kom igang

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Jeg skulle lige til at skrive Ashford ... Men det har hundeuld jo gjort, så jeg kan kun bakke op.
    Jeg havde én engang - dén solgte jeg ... for at få plads til en anden - men Ashford´en ER og BLIVER mesteren.
    Jeg skal ha´ en Ashford igen - når jeg får plads.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Uldtotten

    Hvad er det der gør at Ashford er så godt?

    EDIT: Ups Hundeuld havde jo allerede skrevet at det var en meget stabil og holdbar rok

    Jeg er imponeret over hvor hurtigt man får svar herinde

    Spinder I på dobbelt- eller enkeltsnorsrok?
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Begge dele hvad den ene ikke kan, kan den anden, jeg har også en el. rok kom ikke her og blive væk ha ha
    Vi er hurtige herinde pas bare på velkommen til...
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Uldtotten

    Tak Hundeuld

    Men hvad er det så en enkeltsnorsrok kan som en dobbeltsnors ikke kan og omvendt?

    /Uldtotten som takker af for i dag og smutter i seng
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #65
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet HK

    jeg vet at mange her hjemme i Norden sverger til Ashford, men ta en titt på Majacraft sine også. De er litt vanskeligere å få fatt i, men blir jo levert med post.
    Jeg trengte en liten og bærbar, som samtidig spinner som en stor rokk og med Majacraft Little Gem 2 fikk jeg alt. Det var fra andre erfarne spinnere i utlandet som anbefalte den til meg, de hadde prøvd mange ut. Er veldig lett å lære å spinne på også, den har dobbel pedaler. eneste problemer er at jeg bare har en
    Bobbinene (spoler tror jeg det heter på norsk) er kjempestore, samme med plying bobbin. Siste garnet jeg tvinnet sammen, var det på plying bobbinen 255 gram angora garn som var 780 m langt og da var den heller ikke full.
    Jeg trodde at alle bobbin var like store, men er vist veldig forskjell på dette. Uansett jeg elsker min lille Little Gem, hadde den med meg på julemessen og satt å spant på standen vår.
    Her finner du mere info om Majacraft jeg fikk min i fra NZ det var billigere enn ifra England.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #66
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Uldtotten

    Har lige kigget på linket til Majacraft, men jeg synes ærligt talt de er ret spøjse de rokke

    Hvad er en plying bobbin HK?
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet HK

    De ser kanskje litt rart ut, hvis det er hva spøjse betyr? Men, er skikkelig god å spinne med, solide som bare det.

    Plying bobbin, det er den bobbin en bruker når en tvinner (plye) to vanlige bobbin sammen til to tråds garn. Veldig tungvint forklart, men håper du skjønner hva jeg mener. Slik går det når mesteparten av spinnevennene jeg har, er engelske talende. Da går det i de engelske fagutrykkene
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #68
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Uldtotten

    Hvis rart betyder underligt, så betyder rart spøjs *g* Håber man kan forstå hvad jeg lige skrev.

    Det er ikke så underligt du er præget på de engelske udtryk, når dine spindevenner snakker engelsk
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #69
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet HK

    Hvis rart betyder underligt, så betyder rart spøjs *g* Håber man kan forstå hvad jeg lige skrev.

    Det er ikke så underligt du er præget på de engelske udtryk, når dine spindevenner snakker engelsk [/quote]


    Og jeg som alltid har sagt at de nordiske språk er så lette å skjønne om hverandre, altså gjelder norsk/dansk og svensk.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #70
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Uldtotten Mit første garn

    Ja, så fik jeg lige lyst til at vise jer hvad det egentligt blev til da jeg spandt mit allerførste garn. Der er 41 gram og det tog vist et par timer inklusiv en masse knævren med min mor og tvindingen - det er et gæt, for jeg kiggede ikke på uret
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (10,5 Kb, 26 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •