Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Maling og papir

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92

    Maling og papir

    Jeg vil lige vise jeg, hvad jeg har fået fremstillet for nylig. Fik det rammet ind i dag, så nu er det klar til at blive solgt, his noget skulle have lyst.-).

    Selve lærredet et malet i en lys farve. Jeg har sat forskellig papir på. Det er farvet med både the, blæk og akrylmaling.

    Jeg brugte også bladguld og embossingpulver, der blev varmet op for at give lidt dybde og skin. Jeg har lagt noget skaller i gesso og givet dem lidt guld på. Det var rigtig sjovt at lave.

    Jeg plejer jo at male, så det var godt at prøve noget andet også.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Elindsa

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Maling og papir

    Det er en pæn blå farve.

    Hvad er gesso og hvilke skaller har du brugt?

    The har du så lavet en stærk the og så bare malet med det, det må jeg prøve. Vi får nogen gange købt noget the som vi ikke lige kan lide, så kan man da bruget til at male med.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #3
    Hjørdis Jensen Gæst
    Gesso er et middel / pasta, til at lave relief, og ophøjede ting i dit maleri med, hvori du kan putte hvad du har lyst til, for at lave effekter !
    Det er altid sjovt at eksperimentere med nye ting ! Bladguld, kobber kan diu købe i hobbybutikker, og af og til i Netto.


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Maling og papir

    Nåå kært barn har mange navne, sådan en tube har jeg da til at ligge.

    Jeg har også købt billigt bladguld og sølv i Kvickly
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  5. #5
    Hjørdis Jensen Gæst
    Ja, du kan bruge det som tykningsmiddel til farven ! Jeg var på et kursus engang, hvor vi malede med polyfilla, - spartel og hvad vi nu kom i tanker om, og det var også sjovt, men man skal jo nok fixere det, så det er mere holdbart, men der kom da sjove virkninger ud af det ! Så du har jo remedierne vtj, til at komme igang

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Maling og papir

    ja, jeg mangler bare lige tiden engang imellem.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  7. #7
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det er rigtigt, den ku' vi allesammen godt bruge noget mere af, det er derfor vi "snyder" os til det indimellem, ikke ?

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    Det er en pæn blå farve.

    Hvad er gesso og hvilke skaller har du brugt?

    The har du så lavet en stærk the og så bare malet med det, det må jeg prøve. Vi får nogen gange købt noget the som vi ikke lige kan lide, så kan man da bruget til at male med.
    Takker. Gesso er som Hjørdis forklarer til relief og man kan komme forskellige ting i. Perler, små sten og som her skaller. Det var nogen, jeg havde liggende. De var købt til at lave en blomsterting med og så kunne de sidste rester bruges her. Jeg tror man kan købe dem i forskellige supermarkeder og måske Panduro.
    Elindsa

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •