Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: Hjælp til strikning af strømper.

  1. #11
    Anni Gæst
    Ja, rygter har det med at løbe hurtigt.....men mollypigen var jo her i aftes til kreativ aften, som sluttede med lidt varmestuestrik.

  2. #12
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Dorado Se meddelelser
    En meget god husker, når man strikker kilehæl er:
    Man strikker hæl over halvdelen af maskerne
    Man strikker lige så mange pinde som man har masker på hælpinden.

    Der skal samles lige så mange masker op, som man har masker på hælpinden, fordelt med halvdelen på hver side af hælen.

    Og det passer faktisk på alle størrelser
    Dorado,

    Jeg ville bare lige "samle op" her.

    Da jeg kun havde 16 masker på hælpinden, ville det kun give 8 opsamlede masker på hver side af hælklappen og kilen ..... og det ville ikke være nok for min æstetiske sans eller på de strømper, jeg har strikket.

    Derfor har jeg altid samlet det antal masker op, som jeg rent synsmæssigt (udseende på strømpen altså - ikke mit eget) kunne stå inde for.

    Desuden har jeg næsten altid samlet 3-4 masker mere op, end det antal som opskrifterne foreslår. Jeg tager det altså blot opskriftens angivelser, som et forslag til forhandling .....!

  3. #13
    Dorado Gæst
    Jeg mener selvfølgelig, at man skal samle lige så mange masker op,
    som man har på hælpinden til at begynde med.
    For at gøre forvirringen total,
    er det 1/4 af det antal masker du har slået op til hele strømpen på hver side.
    Men vi har jo hver vores måde, og så længe strømperne kommer til at passe en eller anden er alt jo godt.

  4. #14
    Mollypigen Gæst
    Ja, og det kommer til at stemme med 13 masker for mit vedkomne. I er nogle dejlige fantastiske pige, som virkelig giver mig megen hjælp. Tusind tak skal I have.

    Nu kan jeg lære momse at strikke strømper på lørdag, når vi har varmestuestrik hos Anni. Jeg glæder mig til at træffe pigerne, for det er første gang jeg deltager.

    Desuden er første gang jeg strikker i ca. 25 år. Men har ikke helt glemt, det kan jeg mærke. Men strømper har jeg nu aldrig strikket.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •