Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Braille / Punktskrift

  1. #1
    Elsebet Gæst

    Braille / Punktskrift

    Så har jeg gang i et forsøg der helst skulle ende med at blive permanent. Den har været længe undervejs, da jeg har været mere eller mindre syg i et par måneder. Min mor sagde farvel og tak til livet efter 81 år, og som kronen på værket faldt jeg og fik et brud i armen. Døjer egentlig mest med mit håndled stadigvæk. Faldt den 30. december 2007.
    Nu har jeg så haft støttepædagog på, da jeg af ovenstående grund ikke kan spænde i rammen endnu.

    Min overbo har et barnebarn på 4 år som altid har været blind. Mormor synes han skal have eksempelvis en trøje med sit navn på - med punktskrift! Nu har jeg lige lavet denne lap.

    Prøve.jpg

    De røde prikker er lavet af én "knop" fra et andet broderi. Herefter har jeg fundet bogstaverne til hans navn og så selv lavet navnet Lukas.
    De gule prikker skriver det samme, men er lavet med fladt broderi.

    Da ideen var der troede vi mest på knopperne, men ville prøve begge dele. Knopperne virker stadig som en vinder, men skal lige have fagfolk til at vurdere.

  2. #2
    Hjørdis Jensen Gæst
    Jeg hører ikke til fagfolket, men jeg kan da se med et halvt øje at de øverste knopper må være vinderen, de er da smukkest ! Det er bare min mening, sådan synsmæssigt !


  3. #3
    Klippegøj Gæst
    Jeg har sendt min mand i byen med dit spørgsmål - han arbejder på Blindeinstituttet. Vender tilbage hvis han får et svar fra håndarbejdslærerne.

  4. #4
    Rysse Gæst
    Jeg er ikke ekspert. Og i mine øjne ser de lige gode ud. Men hvad med at lade en blind vurdere hvad der er bedst.

  5. #5
    Elsebet Gæst
    Klippegøj - det lyder super.

    Rysse - det vil blive vurderet af modtageren, men han bor altså i Tyskland, så der går lige et stykke tid.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Det er vel ikke vores øjne der skal vurdere hvilken der er pænest? Det må vel være det der er tydelist at læse for en blind? Hvad med at lade en blind person prøve at læse trøjen?? Men en rigtig god idè du har fået.
    HIlsen Grethe

  7. #7
    Klippegøj Gæst
    Har nu forelagt sagen for sagkundskaben: håndarbejdslærerne på Blindeinstituttet.

    De siger at det skal være noget med knopper, så drengen selv kan 'læse' - evt. små perler eller knapper. Så kan han også selv finde ud af hvad der er for og bag på blusen.
    Sød ide! siger de.

    Knus fra
    Klippegøj

  8. #8
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det er fuldt forståeligt, derfor mener jeg også at de øverste knopper så mest ophøjede ud, men måske finder I noget mere effektivt ?

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •