Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 42

Emner: Sjov opskrift ?? (søges) = pandebånd

  1. #31
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mikik Se meddelelser
    ja tror du har ret, men er ikke så vild med alle de huller, så samlede en maske op, og lukkede den, det ser faktisk okay ud. Men kommer lige med et billede når den engang er færdig.
    Jeg tror, det er fordi, der er tale om vendestrik. Det er meningen, at man skal samle en maske op og strikke med, så man undgår huller.
    Andre drejer snoren omkring, så den danner en løkke, inden de tager masken løs af. Denne løkke strikker man så med.
    Jeg er ikke en ørn til det, for jeg har egentligt aldrig sat mig grundig ind i det. Men mon ikke, der er en herinde, der er mester i vendestrik, og som lige kan forklare, hvordan man undgår de huller helt perfekt? :-)

    Nette

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Nette jeg tror du har ret. Mikik måske du kan få lidt hjælp her http://www.paapinden.dk/strikkeguide/venderaekker.php Så skal du måske bare huske at der skal være et hul til knaphul i en af siderne. Jeg vil meget gerne se et billed når du er færdig

    Vh. Jeanet

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    Så lykkes det, men synes bare den er blevet megastor, selvom det passer med 24 inches. Så måske jeg strikker den om, har ikke helt besluttede mig endnu. Det skal også siges at jeg brugte dobbelt garn. Men her er et billede.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mimi K jensen

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Hvor er den fin og dejlig farve. Jeg overvejer selv at lave en, den virker rigtig smart. Hvis den er for stor skal du da lave den om ellers kan det ende med du aldrig får den brugt og det er ærgeligt. Nu ved jeg ikke om den er 24 inches som den ligger der eller om den kan strækkes til 24 inches. Der står i opskriften at den kan strækkes til 24 inches.
    Jeanet

  5. #35
    beta Gæst
    Og hvad betyder 24 inches

  6. #36
    beta Gæst
    Undskyld jeg glemte lige at komentere dit strikketøj.
    helt sikkert så er den varm om ørene, selv om du synes den er for stor.
    Den ser flot ud, og kan ikke se nogle huller som i skrev om.

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    24 inches = 60,96 cm, Beta. Jeg har lige brugt den Instant Convertor, jeg har i min computer. Den er god til mange ting. Kan også fortælle mig, præcis hvad klokken er et andet sted i verden.

    Det halstørklæde ser sjovt ud. Måske skulle jeg prøve at strikke et af Birgitma's sjove krøllegarn (det husker du nok, Beta!!).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    Hmm ja det kan jeg da godt se i opskriften, det med at den kan strækkes til 24 inches. Men har da mere garn, så laver den her færdig, og så kan den gå til varmestuen, til en der har større hovede end mig, for den er jo brugbar nok.
    Mimi K jensen

  9. #39
    lis ai Gæst
    Flot arbejde Mikik og dejlig farve;
    Men svært at se om den er for stor, når den ikke sidder på et hovede og som Strikkelene skriver ligner det et halstørklæde som det ligger der og ikke et hårbånd/ørevarmer.

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    Ja den er næsten en hue he he, men synes den er brugbar, og nu har jeg ikke verden største hoved. Så den må komme en anden til gode.
    Mimi K jensen

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •