Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 42

Emner: Sjov opskrift ?? (søges) = pandebånd

  1. #11
    milla Gæst
    jaa hmm .. er god til engelsk men ikke når det drejer sig om strikning .. er der nogen der kan oversætte det her ? :

    Row 1: Work all sts in 2x2 Rib.

    Row 2: Work in 2x2 Rib as set to last 2 sts, turn work.

    Row 3: Sl 1, work 3 sts, place marker, work to last 2 sts, turn work.

    Row 4: Sl 1, work 3 sts, place second marker, work to next marker, turn work.

    Row 5: Remove marker, sl 1, work 3 sts, replace marker, work to next marker, turn work

    Row 6: Do not remove marker. Sl 1, work to next marker, turn work. 44 sts between markers; 38 sts at each side of piece, outside of markers.

    Row 7: Sl 1, work to marker, remove marker, work 4 sts, replace marker, turn work.
    Repeat Row 7 seventeen times more. 2 sts remain outside markers at each end of the piece.

    Row 8: Sl 1, work to marker, remove marker, work last 2 sts.
    Work 1 more row, removing final marker.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    vil gerne oversætte det til dig - det varer lige et øjeblik :o)
    - Carpe Diem! -

  3. #13
    milla Gæst
    eej.. 1000 tak

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    1. pind: strik alle maskerne i rib, 2 r, 2 vr
    2. pind: strik rib indtil der er 2 masker tilbage, vend arbejdet
    3. pind: tag 1 m løs af, strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til der er 2 m tilbage, vend
    4. pind: tag 1 m løs af, strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til næste markør, vend
    5. pind: fjern markør, tag 1 m løs af, strik 3 m, sæt en markør, strik til næste markør, vend
    6. pind: fjern IKKE markøren, tag 1 m løs af, strik videre til næste markør, vend arbejdet. Der er nu 44 masker mellem markørerne og 38 masker på hver side af markørerne
    7. pind: tag 1 m løs af, strik til markøren, fjern markøren, strik 4 m, sæt en markør, vend arbejdet
    Gentag 7. pind 17 gange yderligere, indtil der er 2 m tilbage på hver side af markørerne
    8. pind: tag 1 m løs af, strik videre til markøren, fjern markøren, strik de sidste 2 m
    Strik 1 pind mere hvor markørerne fjernes
    - Carpe Diem! -

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik du lavet en ?

    Her er jo lige noget til påskedagene, nu vi får snevejr...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    milla Gæst
    jeg er i fuld gang ligger et billede herind når jeg er færdig

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    141
    Den ser jo rigtig spændende ud-men hvor mange masker skal der lige slås op.Og måske pindestørrelsen
    For ellers er det vel hele opskriften der er oversat-ikke sandt milla?
    Mv. Else M

  8. #18
    milla Gæst
    Nej der var steder hvor der stod man skulle gentage en pind og det oversatte jeg selv. jeg hat brugt pind nr. 5 men jeg brugte også noget tyndt garn. i den egentilge opskrift er der brugt US #8/5mm straight needles
    hmm.. måske er det så den rigtige jeg har brugt ? til garn kan jeg ikke sige hvad jeg har brugt for mærket blev taget af da jeg fik det foræret.. i opskriften står der : Filatura di Crosa 127 Print [100% Merino Wool; 93yd/85m per 50g ball]; color: #21 Beige; 1 skein
    hvis i gerne vil se hvordan den i opskriften ser ud er det http://www.knitty.com/ISSUEwinter06/...lorimetry.html

  9. #19
    milla Gæst
    sådan kom den til at se ud. den første lavede jeg med tyndt garn men vil gerne i gang med at lave en i tykkere garn når jeg får købt det
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #20
    milla Gæst
    her er den opskrift jeg brugte,,
    120 masker
    1. pind: strik alle maskerne i rib, 2 r, 2 vr
    2. pind: strik rib indtil der er 2 masker tilbage, vend arbejdet
    3. løs afpind: tag 1 m , strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til der er 2 m tilbage, vend
    4. pind: tag 1 m løs af, strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til næste markør, vend
    5. pind: fjern markør, tag 1 m løs af, strik 3 m, sæt en markør, strik til næste markør, vend
    5. gentag 15 gange

    6. pind: fjern IKKE markøren, tag 1 m løs af, strik videre til næste markør, vend arbejdet. Der er nu 44 masker mellem markørerne og 38 masker på hver side af markørerne
    7. pind: tag 1 m løs af, strik til markøren, fjern markøren, strik 4 m, sæt en markør, vend arbejdet
    Gentag 7. pind 17 gange yderligere, indtil der er 2 m tilbage på hver side af markørerne
    8. pind: tag 1 m løs af, strik videre til markøren, fjern markøren, strik de sidste 2 m
    Strik 1 pind mere hvor markørerne fjernes

    med fantastisk hjælp fra Unger

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •