Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 36

Emner: Hækling for børn og nybegynder

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hækling for børn og nybegynder

    Maj77:

    Min 8-årige niece er vild med at hækle. Jeg har lært hende at lave luftmasker og fastmasker, og når hun er på besøg hos farmor (min mor) forsvinder der ofte en hæklenål og et garnnøgle.

    Jeg har tænkt mig at give hende en lille kurv til jul med garn, hæklenål og nogle nemme opskrifter, så hun kan få sit eget udstyr. Er der nogen, der kender en god hækleskole, som kan bruges af børn? Jeg lærte mig selv at hækle vha. Politikens "Jeg hækler selv" fra 1971, som jeg fandt i min mors gemmer, men jeg var også et meget grundigt og tålmodigt barn

    En anden mulighed ville være at lave en mappe til hende med opskrifter - kopier eller fra nettet. Er der nogen, der kender nogle gode hjemmesider?
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    jeg synes det er en helt skøn historie du fortæller...

    hvor er det dejligt at du opelsker hendes glæde ved håndarbejdet...jeg har selv lært at hækle som barn, men ingen af mine voksne døtre er interesseret..(i noget som helst)..til min store sorg....nu håber jeg at jeg kan øve lidt indflydelse på mine b.b.piger. har købt en børnesymaskine til en start. den lille Andrea elsker at sidde sammen med mig og trykke på knapper og skifte tråd m.m..og de siger begge at de vil lære at sy ligesom Bedste...

    nå, det var fortabelse i en håndarbejdssjæls dybe følelser...

    jeg har ikke noget svar eller henvisning til dig...
    udover at rose dig for at være en dejlig faster og din gode ide´......(og din hue er bare vidunderlig og klæder dig forrygende)..

    jeg ved der er udgivt nogle hækle/strikkebøger for store piger ...men det er jo en anden snak..!!
    håber du finder hvad du søger...der skal nok være hjælp at hente her hos rokkerne...
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet maj77

    De to bøger for børn ser spændende ud, Dorthe. Jeg glæder mig til at få dem hjem fra biblioteket.

    Hilsner fra Majbritt - som skal ud at købe de første julegaver i dag!
    Sidst redigeret af OPR1 : 31-10-2009 kl. 16:50
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Tja ... det er jo lidt en smagssag ... bogen anbefales til børn 9 - 10 år - men alt det er jo så relativt - efter hvilken hjælp og hvor øvede/intresserede børn er. Husker lige "den stak" jeg har liggende (nylig lånt )evt. har din interesse, måske vi ses inden de skal/bliver afleveret ! ( ups... har lige fået rykker på "8 dags lån " julebøgerne ellers får jge nææææsten aldrig jeg har aldrig bøde på biblioteket ! ) Kan lige se om de kan genlånes samtidig med jeg afleverer ... ! Men nu ved jeg jeg ikke behøver låne bøger på bibliotekt - kan bare tage ud til dig og låne
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet maj77

    Gaven var et stort hit! Jeg købte en lille kuffert i Søstrene Grene og fyldte den med gode sager: hæklenål str. 5, lyserødt garn, Sys Fredens' lille hækleskole og et par opskrifter fra Sjov for børn i en lille mappe. Min niece blev naturligvis begavet til langt op over begge ører med bunker af legetøj, men tænk sig, hun gik i gang med at hækle en hue fra hækleskolen og sad med det hele aftenen! Hun var slet ikke til at drive i seng. Hmm, det virker bekendt

    1. juledag ringede hun og spurgte, om hun ikke måtte komme ud til farmor og farfar (mine forældre) så vi kunne sidde og hækle. Det måtte hun selvfølgelig, og jeg må sige, at jeg er imponeret over, hvor langt hun nåede med huen. Jeg foreslog ellers, at hun begyndte med et lidt mindre projekt, men nej, hun ville selv bestemme. Jeg må nok alligevel hellere prøve at finde nogle små overkommelige projekter til hende - hvis nogle herinde har en god ide, skal de være meget velkomne.

    (nps Julehilsner fra,
    Majbritt - stolt faster
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Stolt faster der bare har givet sin niece en meget meget stor gave, nemlig at skabe selv.....
    Om 5 år kan du melde hende ind på rokken.dk
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet tina

    Jeg vil så gerne lære at hækle, men det falder mig lidt svært.
    jeg har gjort forsøget med at hækle grydelapper, men det går på en eller anden måde galt,
    De bliver smallere og smallere jo længere jeg kommer frem i projektet, forstår I hvad jeg mener?
    nogen forslag til hvad jeg så skal øve mig på?
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Tina prøv at gå derind og se pungen i download

    Og til os andre, vi må se at få lagt nogen flere begynder opskrifter ind til download.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kataja

    husk at tælle hvor mange masker du har efter hver række så er det lettere at få det pænt i begyndelsen
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •