Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: Symaskiner/nostalgi

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    Jeg ved godt det er lidt uvedkommende - men i Gambia kan en hånd- eller trædesymaskine brødføde en familie på 7 personer. Vi samler og sender dem derned i container hvert år.
    Sådan har det jo næsten osse været herhjemme - ihvertfald syede man hele familiens tøj på en sådan.
    Mange Rokkeknuz
    Inka56

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af Inka56 Se meddelelser
    Jeg ved godt det er lidt uvedkommende - men i Gambia kan en hånd- eller trædesymaskine brødføde en familie på 7 personer. Vi samler og sender dem derned i container hvert år.
    Sådan har det jo næsten osse været herhjemme - ihvertfald syede man hele familiens tøj på en sådan.
    Kan du ikke fortælle lidt mere om det, og hvordan man kommer i kontakt med dem der samler dem sammen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    Man kan aflevere maskinerne nede ved Huquarna symaskiner og sytilbehør på Østergade i Silkeborg. Der bliver de så gjort "køreklare" før de bliver afsendt. Jeg vil også gerne køre en opsamlingsrunde i en radius af 30 km fra Silkeborg - hvis nogen har symaskiner eller børnecykler(skal være køreklare, da der ikke er en cykelmekaniker imellem sponsorerne).
    Projektet hører sammen med det Gambiaprojekt hvor vi har vores sponsorbarn. Det er et privatprojekt der er startet af et ægtepar her i byen. Det er et par ildsjæle som virkelig brænder for projektet.
    Min mand og jeg regner med vi skal med derned til næste år. Det vil være spændende at komme ned og se skolen og besøge vores lille pige dernede. Hvis der er nogen der er interesserede i telefonnummeret og hjemmesiden kan i sende en pb.
    Mange Rokkeknuz
    Inka56

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Symaskiner igennem tider

    Rokken jeg bruger er el drevet, og jeg slider alle motorene op, så vi er på evig jagt efter symaskine motor, og denne gang fandt Jens en

    KOYO model 333 zigzag de luxe og model KZM med brugsanvisning og det hele.
    Her skal i se.

    k1.jpg k2.jpg k3.jpg k3-1.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    k4.jpg k5.jpg k6.jpg

    Det var hele brugs anvisningen, det var da til at finde ud af

    Symaskinen var købt i Fona..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej nu skal i lige se den her nåle pude i løvsavs arbejde, nålepude2.jpg den er ca 17 cm høj, hvilket arbejde..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Angelmom Gæst
    jeg prøver ligesom at finde en masse gamle symaskiner også derefter vil jeg have hængt dem op på min ene væg inde på mit værksted...
    Altså hvor de skal stå forskud at hinanden på nogle hylder..!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139
    Man kommer jo rundt på nettet og ser lidt af hvert; 47373370_2235390706718367_4887193163850055680_n.jpg men se nu her den dejlige maskiner gad vide hvilket årstal den blev brugt, nogen der har en ide.
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •