Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 64

Emner: Kan du kunsten at kniple eller lave orkis

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bondekonen

    Jeg kan da også kniple. Jeg kan ikke engang huske hvor jeg lærte det, om det var på Skals håndarbejdsskole i 1980? Neej, jeg havde vist lært det inden da på noget aftenskole...

    Jeg har engang kniplet en tønderknipling omkring et lømmetørklæde - det forærede jeg væk.

    Og et eller andet sted har jeg en nydelig krave.

    Men jeg synes det er svært at finde anvendelse for - til beklædning er det upraktisk fordi det ikke tåler meget vask, og jeg synes ikke billeder er så interessant. Bortset fra en g-nøgle (et musiktegn) som jeg kniplede til min violinspillende far til en rund fødselsdag, har jeg ikke kniplet billeder.

    Jeg har to kniplebrætter, et nyt og et gammelt, og en del knipletråd. Måske kunne jeg tænke mig at kniple noget dekoration til en taske?
    Nok ikke foreløbig - jeg vil hellere væve eller strikke eller sy...
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Wooouuu ... sikke en hat ... den skulle damerne i vores lokale hatteklub lige se... Der bliver fællestræf med flere hundrede deltagere fra hele landet ( og vist nok udlandet med ) her til 2007 .. måske du skulle med



    Fik lige en spontan ide... kan man kniple med "tykt garn" fx uld .. og så valke det efterfølgende ... ??
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Elisa

    Jeg kan også kniple det sidste jeg har kniplet var brudebånd til min søsters bryllup i april. Før har jeg kniplet dåbsbånd til min niece og små bænd til at sætte på klokker til at hænge på juletræet
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet bagger

    Jeg tror godt man kan valke, uldkniplinger, men idéen går jo af det, fordi man så ikke kan se mønstert tydeligt.

    Jeg har prøvet at kniple smykker i sølv, rigtig sjovt, men eller sværmer jeg til Tønderkniplinger, på mit mini bræt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kisjensen

    Har lige nogle småting jeg har lavet. Det er ophæng som er kniplet efter Laeser Ekspress. Der har man ingen arbejdstegning, kun tegningen man skal kniple efter. Jeg har lamineret dem, så holder de evigt og kan vaskes af. Så er de altid pænt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (21,6 Kb, 28 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (29,4 Kb, 20 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Hold op hvor er den hat da flot ...... sådan noget kan jeg slet ikke, kun små blonder og lign.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kisjensen

    Ved siden af festramsen ligger et slips.
    Og så ser vi et juletræ, som er kniplet to gange oven i hinanden, så får man mere fylde.
    Jeg har jo lavet meget mere, men det her er et lille udpluk lige nu.

    Jeg har kniplet to af dem. min svigerinde og mig var i hatteforeningen her i byen. Så hun skulle så oså have en. Den var lys lyngfarvet. Mønsteret var magen til den røde.

    Man kan godt kniple i uld. der findes opskrifter til halstørklæder og lignende. Jeg har kniplet et halstørklæde i angoragarn. Det var en opskrift jeg fandt i et blad. Hendes Verden har tit nogle gode opskrifter. Dem har jeg brugt meget.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (6,5 Kb, 25 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bitbyte

    Jeg er næsten helt stum af beundring... tænk at menneske hænder kan lave noget der er så smukt...
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kisjensen

    Jo, Mette. Hvis du bliver ved længe nok kan du også kniple de ting jeg laver.

    Aase Nilsson har lavet mange dejlige mønstre som er nemt at kniple.

    Hvis du kan få fat i nogle af hendes mønstre, de er nemt at forstå og finde ud af.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zephirine

    Hold da fast, hvor er det flotte ting, du laver kisjensen!! Jeg anede ikke, at man kunne lave en hat og sådan noget med et kniplebrædt...
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •