Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 64

Emner: Kan du kunsten at kniple eller lave orkis

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Altså hvor sjovt - hvad nettet dog kan føre til ... osse gamle fællesminder. *sss*

    Dét synes jeg er sjovt!
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Jeg har snuset til mange ting ...
    Og knipling husker jeg fra dengang "mor var ung".
    Min mor kniplede, og jeg fik lov til at "flytte" et par pinde af og til.

    For små 10 år siden fandt jeg så på, at jeg ville lære at kniple.
    Jeg meldte mig til 2 kurser ... i håb om, at jeg ville komme gennem nåleøjet til bare ét af dem.

    *ggg* Jeg kom på begge kurser, og mine undervisere var imponerede over min fantastisk hurtige læreevne.

    Jeg kom vist til at glemme at fortælle dem, at jeg gik på 2 forskellige kurser! *fløjteruskyldigtikon*

    Jeg var interesseret i at lære at tegne mønstrene, men dén kunst har jeg aldrig været heldig at blive undervist i.

    Jeg er uddannet håndarbejdslærer med vævning som hovedfag.
    Jeg var vild med processen at regne ud og måle op.
    Selve vævningen var hurtigt overstået, og så var der nedtagning og efterarbejdet.

    Jeg regnede engang ud, at et tørklæde til min kusine tog 50 arbejdstimer.
    Det målte 80 x 250 cm + 25 cm frynser i hver ende.

    Det vejede 128 gram.
    Jeps - det var tyndt - det der tog længst tid var faktisk at lave frynserne - et tyndt tørklæde må ikke ha´ tykke frynser, så derfor var det sent at arbejde med.

    Jeg har ikke vævet de seneste 10 år, og jeg kommer nok heller ikke i gang igen - foreløbig.
    Jeg har (osse) 2 klapvæve, hvor jeg gerne ville bruge noget fra den ene til at udbygge den anden til en 8x8-væv. Jeg må se, om der ikke render en møbelsnedker forbi min dør en dag, som kan ordne dén lille paragraf.

    Jeg har lært mig selv at spinde, og jeg strikker en del.

    Jeg har osse syet ... engang ... for længe siden, men det er ikke dét, jeg føler mest for.

    Jeg har gået til sløjd og pileflet, tegning og filtning.
    Det er skønt at filte.

    Uld har dén egenskab, at jeg falder helt hen i min egen uldverden ...
    Dog kan min ryg ikke længere lide at være på heldagskurser.

    Om jeg har redskaber!
    Ups ... ja. Jeg solgte min Ashford rok for nogle år siden - så nu har jeg KUN en gammel velholdt model og en Ejstrupholm.

    Jeg har en kartemaskine, og så har jeg dét, der skal til, for at kunne væve.
    Den store væv skal sælges, og ligeså mit store trendbord og hvad der ellers kan kobles på den store væv.

    Men lige nu virker det helt uoverskueligt - far kommer i første række - så længe det varer.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet ingerpsk

    Der er mange der kan orkere, der er jo en orkisforening se www.danskorkis.dk der er godt 500 medlemmer.
    Orkisforeningen er med på håndarbejdsmessen i Vissenbjerg hallerne lørdag og søndag 18-19 marts.
    Foreningen har årsmøde lørdag den 22 april i Tommerup hallerne, hvor alle orkisfans er velkomne.
    Så er der orkis udstilling i Tønder i Drøhses hus, fra den 1. april og resten af året.
    Der kan ses mange orkisting på www.orkis.dk
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet misseline

    Jeg er lige startet på kniplekursus. lærte det for 12/13 år siden. men har ikke haft det fremme før nu. har en veninde der knipler, hun fik mig med. og så fik min mand også lyst.....det skal lige nævnes at han er kørestolsbruger efter hjernblødning og et par blodpropper . højre arm fungerer men venstre kan han ikke rigtig styrer, men vi prøvede lidt herhjemme efter hvad jeg kunne huske af knipling. og det gik fint.

    Vi er nu begge igang på kurset. vores underviser har fundet ud af at min mand skal igang med båndkniplig. det andet er for svært...pga. at hans korttidshukommelse ikke er så god, han har svært ved at huske hvortil han kom i mønstert. så nu prøver vi det andet. Vi var så heldige at købe et flot udstyr med 3 kniplebrædder, 800 pinde mange bøger og 3 årgange "kniplebrevet" plus meget garn. på LAURITZ.com for 1200 kr.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Ja, nogen skal jo være heldige, og dejligt det blev jer, glæder mig til at se hvad der kommer fra jeres hænder.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Møbjerg

    Der var I godt nok heldige for butikkerne ved godt, hvad de skal have for tingene.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kisjensen

    Nej ,hvor var det sjov at se. Jeg har også været på Ølgod Ungdomskole i vinteren 53-54-. Det var en dejlig skole. Man lærte meget. Det i beskriver, var lige som, da jeg var der. Når Ingrid skulle have gæster, skulle jeg altid over og bage vandbakkelse, det var jeg god til syntes hun.
    Jeg lærte ikke at kniple der. Det fag var der ikke den gang. Jeg lærte at væve og vi broderede meget.
    Jeg lærte at kniple en weekend, jeg var hos min svigerinde. Hun blev ved med at presse mig, for jeg troede jo ikke at jeg kunne lære det. Jeg har så været på kursus nogen gange og nu går jeg på vores center en gang om ugen hvor vi er 10 damer. Nu har jeg kniplet i 16 år. Man bliver aldrig træt af det, når man først får begyndt.
    Jeg er ved at kniple en vest i en varm rød farve i silketråd. På et tidspunkt laver jeg billeder.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Endnu en Ølgod fan herligt, glæder mig til at se hvad du har lavet..


    billedet er gamle fru Vedsted
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (14,4 Kb, 8 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Jeg har lært at kniple på et aftenskolekursus for mange år siden. Orkere kan jeg også ... lærte det ud fra en bog. Men jeg kan ikke rigitgt bruge noget af det jeg laver, så det er lagt på hylden. Synes strik er sjovere

    Har en lommetørklædekant med indkniplet guldtråd liggende ..... til ingen verdens nytte. Og 2 x 3 m. orkeret øhhhh hvad hedder sådan en lang en ..... aner ikke til hvad.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kisjensen

    Jeg vil vise lidt af det jeg laver og har lavet. Hvornår jeg får vesten ferdigt, ved jeg ikke. Den sidste jeg lavede tog det 4 måneder med intens arbejde. Nu laver jeg mange andre ting også.

    Jeg har lovet, at den skulle være ferdig til vores næste udstillig sidst i august til næste år. Håber det lykkes.
    Det første billede er vesten og så hatten, så er der lidt småting. Udstillingen er på vores center, så folk kan se , hvad vi sådan laver.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (28,0 Kb, 32 visninger)
    • Filtype: jpg 11.jpg (12,2 Kb, 25 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •