Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjælp til studenterhue

  1. #1
    venneberg Gæst

    Læs her Hjælp til studenterhue

    Hej alle sammen.

    Jeg har købt et begyndersæt, hvor man skal lave en studenterhue. (Stenboden - begyndersæt F5) Det gik meget godt med at lave toppen (pulden, som de kalder den) og kanten fandt jeg da også ud af, men nu kommer mit problem så.

    Når kanten er færdig og syet sammen skal jeg lave skyggen og der står:

    1: 13 * 1s sy i næste s-perle, 1s spr 1 over sot før s-perlen stb 1s
    2: 12 * 1s spr 1 over, 1s spr 1 over sot før s-perlen stb 1s

    osv. til man har 8 * 1s

    Jeg har taget 1s på tråden og syet ovenfra og ned i perlen på kanten, det ser også rigtigt ud, med det med sot osv. kan jeg ikke få til at virke.

    Jeg håbet der er en eller anden som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre

    På forhånd tak

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Står det ikke noen plasser i mønsteret,forklaring på forkortelsene??SOT kan bety,"sy om tråden". STB=SY tilbake igjennom 1s.

  3. #3
    venneberg Gæst
    Jo der står at sot = sy om tråden og stb = sy tilbage igennem, men hvilken s-perle skal jeg sot før ?
    Og hvilken s skal jeg sy tilbage igemmen ?
    Og i linie 2 hvor jeg skal springe 1 over, det bliver noget sjovt noget. Er der nogle der har lavet en studenterhue før?

  4. #4
    hobbyisten Gæst
    Hej Venneberg

    Det er altid svært at forklare sådenne noget på skrift, men jeg har laveten lille tegning, der illustrerer (sot stb) problematikken.

    Sot Stb.jpg

    Den nederste række perler er blot dem der allerede er syet, og tråden indeni.

    Så kommer du fra Venstre, tager 1 perle på tråde, syr mellem de 2 perler, under tråder, og stikker nålen tilbage igennem den perle du kom fra, (Der dannes en løkke omkring tråden, mellem perlerne)

    Jeg håber dette er til at forstå eller må du spørge igen.

  5. #5
    venneberg Gæst
    Hej hobbyisten

    Begyndersættet er sjovt nok købt ved jer. Har du selv prøvet at lave en studenterhue? Jeg har prøvet at gøre som du siger, men jeg synes ikke helt det ser rigtigt ud. Prøv at se billederne. Jeg har sat
    13 * 1s sy i næste s-perle. Og jeg tror det er rigtigt det jeg har gjort.

    http://img137.imageshack.us/img137/592/cimg2591hd2.jpg

  6. #6
    hobbyisten Gæst
    Hej Igen Venneberg

    Ja jeg kan se at den er sendt herfra den 3/2, men du har da glemt at meddele at du er medlem af rokken, så du er gået glip af dine 10% !

    Nå men jeg har kigget lidt på det billede du har lagt online.

    Når jeg kigger på Kant, Omgang 5 hvor du efter at have vendt med en 1r i omgang 2 og 1h i omgang 3 indtil du har skiftevis indtil du har 27r.

    Nu skal du så vende med 1s + 1r, indtil der er ialt 14 s i kanten.

    Dette er måske ikke lige til at forstå, og umiddelbart kan jeg ikke lige få øje på de s-perler i dit arbejde.

    En lille omskrivning gør det måske lidt mere forståligt.

    Kant
    4: gentag 2: og 3: til der er ialt 27 r-perler i nederste række,

    Derefter skal markeringen laves vha.
    5: 2 x 1h spr 1 over, 1 r spr 1 over, vend med 1s+1r spr 1 over,
    6: 1r spr 1 over, 2 x 1h spr 1 over, vend med 1h spring 1 over,

    7: gentag 5: og 6:, til der er ialt 14 s-perler i nederste række, 2 x 1h spr 1 over,

    Nu sys båndet sammen med 1s ig den nederste r-perle på modsat side, sy båndet sammen uden perler på tråden,

    Nu skulle du gerne have 14 tydelige s-perler som ligesom stikker lidt ud i den nederste kant, det er disse perler skyggen sys på.

    Hvis du gerne vil have det så kan jeg lige sy en kant og scanne så du kan se hvordan den skal se ud inden du sys den sammen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •