Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Cherwy

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Cherwy

    Jeg fandt ud af at sætte min væv op derhjemme helt uden en lærer, men med hjælp fra forskellige kopier.
    Nu skal jeg have klippet og syet fire viskestykker, så de er klar til jul.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (20,6 Kb, 3 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Det er saftsusemig ikke til at se, at det er første gang.

    De viskestykker kan du godt være stolt af.

    Hvad har du vævet i? Cottolin? 16/2 bomuld?
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet bagger

    godt at du turde springe ud et det projekt, flot arbejde
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bondekonen

    De ser dejlige ud de viskestykker. Friske i farven og en fin klassisk tern (så vidt jeg kan vurdere på billedet). Sæt nu endelig en lækker strop i og ikke bare et eller andet kedeligt hvidt bændel...

    Som væver er jeg straks nysgerrig på materialet - bomuld, hør, blanding? - og tæthed.

    Hvilken type væv har du?

    Må vi godt se viskestykkerne igen når de er syet, sømmet m.v.?
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Cherwy

    Tak for alle roserne.

    Det er jo heller ikke helt første gang, men første gang uden en lærer til hjælp. Jeg vævede nogle viskestykker på aftenskole sidste år (eller det blev så til 3 viskestykker og en taske).
    Ternene til disse "huggede" jeg fra nogle viskestykker på mit arbejde, som jeg tilpassede til at passe med det trådantal, som var på de viskestykke jeg vævede på aftenskole. De er vævet i Cottolin og skulle egentlig have været vævet på en 80-kam, men det havde de ikke i butikken. Jeg prøvede at låne én, men det kunne heller ikke lade sig gøre. Så det endte med at jeg kammede 2-2-1-2-1 tråde i en 50-kam. Jeg var færdig med at bomme og sølle, så jeg var utålmodig og kunne bare ikke vente flere dage på at få en kam tilsendt.
    Jeg havde egentlig tænkt mig at sætte bændel i, men noget ubleget, hvis jeg kan få det i samme nuance.

    Min væv er en hjemmelavet, som jeg har fået. Den virker ikke ikke helt godt, bl.a. sidder vipperne (tror jeg at nok de hedder) lidt i spænd, så de skal have et skub en gang imellem. Den er bygget op som en klapvæv, men er lidt større og kan ikke umiddelbart klappes sammen mens den er i gang. Men den kan bruges indtil jeg får sparet sammen til en "rigtig" væv.
    Jeg skal nok lægge billede ind når jeg har lavet dem færdig.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Skynd dig ud i den blå avis - der er MANGE væve til salg for ingen penge for tiden.

    Jeg gav selv 1500 kr for en 100 cm 4-skaftet ideal fra glimåkra med kontramarch for 2-3 år siden (bondekone: hvornår var det?) Den virker upåklageligt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Cherwy

    Så blev jeg færdig. Fire stk. viskestykker - ikke helt lige lange, men jo, jeg er lidt stolt af mig selv.

    Jeg kigger også i den blå avis og andre steder efter væv, men jeg bliver usikker på om den væv jeg kigger på er den rigtige og er i orden, jeg er jo ikke så erfaren. Men jeg har også hørt andre steder, at der er det helt rigtige tidspunkt at købe væv på.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (13,2 Kb, 4 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hanne Nye J

    Det er nogle fine viskestykker og de er jo nærmest uopslidelige, flot arbejde. Jeg havde engang nogle håndvævede viskestykker, jeg tror jeg havde dem i 20 år, så røg de ud i forbindelse med en flytning fordi farverne var for grelle, men de var supergode.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Sikke en flot strop - hvor er det lækkert.

    Hvis du vil have nogen til at kigge med på væve, så smid en post her ind. Vi er da mindst to vævere her på Rokken på Sjælland. I den blå avis kan vi i al fald kigge med - og måske også i virkeligheden, hvis det passer sig.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bondekonen

    Enig.

    Herlige viskestykker - husk at fortælle hjælpsomme gæster/mand (hvis du har en) at man IKKE må tørre de skarpe knive af i dit fine viskestykke, tænk hvis de skar hul i...
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •