Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: for hulan altså...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65

    for hulan altså...

    jeg tror bare jeg skal holde mig til at lave klokker samt kugler på 4 cm eller mindre...

    Har syet dette æg på 7 cm og det buler VILDT i de sidste 5-7 omgange.
    Om jeg fatter hvad der går galt??? Det er det samme på kugler større end 4 cm!

    Har prøvet at ramme ind med rødt, de steder det buler ud!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Du får ikke til å jukse??Jeg har nettopp sydd et egg på 3 cm,og det passet ikke inni egget.Der det skulle være 3x3n f.eks,tok jeg 3n,1n,3n.Jeg har jukset hele veien etter det,og det skrev jeg på mønsteret.Da passet det i hverandre.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hej Fru Nielsen.
    Jeg har også syet rigtig meget med Stenbodens perler, og det er faktisk sjældent, at noget har bulet rigtigt meget. Jeg har dog været ude for det, på de helt store kugler, og der brugte jeg samme metode som Sifa nævner, med at bruge 1 perle i stedet for 3, hvor det nu lige passer ind i mønstret. Er det "små" buler, plejede jeg at kunne presse dem ind i flamingoen, uden det kunne ses på det færdige resultat. Fortsat god arbejdslyst med perlerne, man bliver bidt af det.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Jeg har syet længe, så ER bidt - er bare træt af jeg hele tiden skal pille tingene op!!
    Det eneste jeg kan sy med sikkerhed er klokker - de bliver tilgengæld også rigtig fine og glatte.

    Kan ikke presse dem ind på ægget, har prøvet at rulle det for at det måske skulle jævne bulerne ud.

    Missemor - hvor stramt syer du tilsidst? Holder du samme fasthed, syer du strammere eller måske ENDNU løsere??
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hej igen.
    Det med fastheden er lidt svært, for jeg plejer at putte kroppen ind i arbejdet, så snart den kan være der, og sy omkring den. Det kan selvfølgelig give lidt problemer, når man syr en stor klokke eller kugle, men så har jeg sat den fast med nipsenåle, og så er fastheden på tråden afhængig af,hvordan omgangen passer. Er det helt galt, varierer jeg med en perle mere eller mindre. Flamingo synes jeg altid har passet godt til Stenbodens opskrifter, lidt mere ujævne er vatkroppene, efter hvad jeg har erfaret. Håber det kan hjælpe dig lidt.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Meget mærkeligt for jeg sætter det også fast m nåle - og ægget er netop af flamingo og har tjekket jeg har vendt den rette ende opad

    Jeg må prøve igen og igen :(
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Hej igen.
    Det med fastheden er lidt svært, for jeg plejer at putte kroppen ind i arbejdet, så snart den kan være der, og sy omkring den. Det kan selvfølgelig give lidt problemer, når man syr en stor klokke eller kugle, men så har jeg sat den fast med nipsenåle, og så er fastheden på tråden afhængig af,hvordan omgangen passer. Er det helt galt, varierer jeg med en perle mere eller mindre. Flamingo synes jeg altid har passet godt til Stenbodens opskrifter, lidt mere ujævne er vatkroppene, efter hvad jeg har erfaret. Håber det kan hjælpe dig lidt.
    Jeg bruker og denne metoden,siden jeg syr litt ujevnt.Anbefales.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •