Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 24

Emner: Husk pandekagedagen

  1. #11
    Betina Gæst
    I år skal vi ha' disse på pandkagedagen:

    Chokoladepandekager.
    2½ dl. hvedemel, 1 tsk. bagepulver, 2/3 dl. sukker, 2 spsk. kakao, 2½ dl. mælk, 1 sammenpisket æg og 30 g. smeltet smør.
    Mel, bagepulver, sukker og kakao sigtes i en mellemstor skål; lav en fordybning i midten. Tilsæt sammenrørt mælk, æg og smør. Piskes sammen til alt vædske er indarbejdet, og der ikke er klumper. Dækkes med film og hviler ca. 20 min.
    Hæld 2/3 dl. dej af gangen på en smurt pande; drej panden så der dannes en cirkel på 12 cm. Steges ved svag varme til undersiden er gylden ca. 1min. vendes og steges på den anden side.
    Serveres med flødeskum og marinerede frugter

  2. #12
    priyanka Gæst
    Om sommeren ligger vi meget på camping i karrebæksminde, enøcampingplads, ude på den ene mole ligger der et vind og skævt hus, mener det er et gammelt tolderhus, det bliver kaldt pandekagehuset, her kan man købe pandekager i alle afskygninger, med alverdens fyld, der er lige fra softice til kugleis, fløde med ristet nødder, sukker med kanel, med mange slag syltetøj, salat med mange forskellige kødfyld, samt med div. ostefyld , jeg har efterhånden smagt en del af dem, og de er hamrene gode, uhhh kan næsten ikke vente til d. 15 marts, så skal vi campere i Karrebæksminde igen og have pandekager når huset sommeråbner.

  3. #13
    Tofteberg Gæst
    Er nu lige blevet færdig med 168 pandekager, håber børnene bliver glade for dem. Det lyder lækkert med kakaopandekager med frugt, de må prøves, men ikke idag

  4. #14
    krumme Gæst
    Hold da fast, Tofteberg............... Sikke et arbejde !!!!!

  5. #15
    Tofteberg Gæst
    Det var ikke slemt, det tog ca. 2 timer. jeg brugte 3 pander.

  6. #16
    Rysse Gæst
    Her er et link ompandekagedagen, hvis der skulle være nogle der er interesseret i hvorfor det hedder pandekagedagen, opskrifter, konkurrencer og meget mere.

    http://www.pandekagedagen.dk/

  7. #17
    ingeborg Gæst
    Vi havde en herlig pandekagedag

    Vi bagte pandekager med frugtfarve , røde, grønne, blå og nogle stribede med alle 3 farver

    Vi havde sukker, syltetøj, is og chokoladesovs som fyld og ingen gik fra bordet uden mavepine og en anelse kvalme

    Gæster var der også og alle var enige om, at pandekagedagen er kommet for at blive (helst hver tirsdag)

  8. #18
    Tofteberg Gæst
    Ingeborg, det var en super ide med frugtfarve, det vil jeg bruge næste år, når børnehaven skal have pandekager.
    I min datters børnehave hyggede de sig rigtigt, de fik lov til at spise alle de pandekager de kunne, og der var også nogen der fik pandekager som morgenmad i børnehaven idag.
    Hvordan gik i andres pandekagedag?

  9. #19
    Tina Gæst
    Vi havde også her hos os besluttet at fejre pandekagedagen.
    Ungerne og jeg bagte i går aftes, og så skulle vi ellers 'hygge'.
    Vi fik ganske alm. pandekager med is, syltetøj, nutelle, sukker ell. sirup alt efter eget ønske.
    En rigtig god aften - det havde vi ihvertfald.

  10. #20
    Britta S Gæst
    Nu er jeg igen for sent på den. ØV.

    Ville lige checke denne her tråd ud, for at se hvad det var for noget med den her pandekagedag, som jeg aldrig har hørt om før.

    Så der bliver ingen panddekager til mig. SUK.

    Jeg må vente til næste år.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •