Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 24

Emner: Husk pandekagedagen

  1. #1
    Tofteberg Gæst

    Husk pandekagedagen

    Husk at der er pandekagedag tirsdag den 5/2. Jeg har planer om at lave pandekager til min datters børnehave, for jeg kan huske som barn, hvor hyggeligt det var, når vi var samlet og spiste pandekager hos mormor.
    Der er altid pandekagedag tirsdag efter fastelavn. Der kan læses mere på Pandekagedagen.dk

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Av det var da en god oplysningen, der er vel ikke nogen der kan komme med nogen gode forslag til en anderledes pandekage..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Orv det vidste jeg ikke. Mon det er meget slemt at tyvstarte og lave pandekager idag istedet (vi har nemlig ikke helt mulighed for det på tirsdag tror jeg..).
    og Julemor

  4. #4
    Tofteberg Gæst
    Zep. jeg tror godt du kan lave pandekagerne idag. Jeg vil selv lave dem i morgen og så tage dem med over i min datters børnehave tirsdag.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Vi kom også til at spise dem idag

    God Pandekagedag til jer alle på tirsdag
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    260
    Da vi var på ferie i England sidste sommer, stoppede vi i Holland og mødtes med nogle venner. De inviterede os på pandekagerestaurant :)

    Når man taler om fyldte pandekager dernede er det faktisk ligesom omeletter med fyld, man putter grøntsager og kød i dejen og steger det hele.
    Jeg fik en Capriciossa og kæresten fik en Hawaii (skinke. ost og ananas) :)
    Det smagte super, og det tager ingen tid at lave.

  7. #7
    krumme Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Vi kom også til at spise dem idag

    God Pandekagedag til jer alle på tirsdag


    Hvor er du altså go', Zep !!!!!!!!!!!!!

  8. #8
    Trold Gæst
    Hvis man har en slat gammel (ikke sur) fløde, så gør den underværker i pandekagedejen.
    Det var min mor der gav mig rådet sidste år.
    Jeg plejer at lave pandekagedej med vand i stedet for mælk, og supplerede derfor den gamle fløde op med vand, og min mor havde sørme ret, pandekagerne bliver bløde på en helt anden lækker måde.

  9. #9
    ingeborg Gæst
    Jeg har aldrig hørt om pandekagedagen. Nu må jeg se om mine unger vil være med til, at indføre den som tradition her i huset.

    Måske skulle jeg finde de gamle Rasmus Klump'er og Peddersen og Findus bøger frem igen, de mæsker sig jo i pandekager i tide og utide.

    Mælk og fløde gør pandekager bløde

    vand og øl gør pandekager sprøde

  10. #10
    Tofteberg Gæst
    Jeg håber der er mange her inde der kommer til at fejre pandekagedagen. Idag går jeg så igang med godt 100 pandekager til datterens børnehave, så må de selv varme dem i morgen. Her hjemme i morgen vil jeg så lave både pandekager med fyld og alm. pandekager til dessert. Tror jeg bliver godt træt af pandekager inden jeg er færdig.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •