Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 45

Emner: Opsætning af væv

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Nu er det onsdag, men du skal nok ikke hente karteflor lige nu.

    Du er for langt væk - ellers måtte du gerne gramse.

    Det er faktisk ret lækkert og blødt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Nu fik jeg ekstra garn til mine håndklæder.

    Bondekonen godkendte det første (og jeg var også selv rigtig godt tilfreds), så nu skal der planlægges og regnes ud, så der er nok.

    Det er vist liiige til øllet, at jeg har nok, men i værste fald må jeg købe lidt mere.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (23,3 Kb, 6 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    UUUUPS ....

    Snet af netop dé spoler får lige mit vævehjerte til at gippe.

    Og farverne er rigtigt lækre. MUMS
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Der er intet så beroligende og trøstende som vævning.

    Jeg synes, du skal planlægge med at få dine klapvæve op at køre igen, når du er flyttet.

    Det er en slags fløjsgarn eller chenillegarn, og du skulle prøve at mærke håndklædet - det er bare så lækkert. Og det er halvdrejl på kun fire skafter, så det kan klapvæven sagtens klare.

    Jeg væver i 97 cm bredde - det er håbløst at holde bredden ude selv med spreder, for fløjlsgarnet trækker sig meget, men håndklæderne er 78 cm i bredden, når de er færdige, og så er de både blevet vasket på 60 grader og tørretumblet ved 50


    Den lyseblå, den lyserøde og den lyslilla er kommet til - de farver, jeg havde oprindeligt, var turkis, flaskegrøn, marine og bordeaux.

    De tre nye giver en masse ekstra spændende muligheder.

    Jeg forudser, at det sidste håndklæde bliver meget spraglet!!!
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Jeg elsker farver, og nogle af dine favoritfarver harmonerer med mine favoritter, så jeg kommer helt sikkert til at savle, når jeg ser dine resultater.

    Når jeg får bygget min vinterhave, SKAL mindst én klapvæv igang igen.

    Mind mig lige om det - til den tid. *ggg*
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Det ved jeg bare godt - du købte jo mit angoragarn

    Jeg skal nok komme efter dig til vinter.

    I øvrigt: Selv med koncentrationsbesvær kan det godt være, at du kan væve. Da jeg startede igen, kunne jeg ikke altid huske, hvordan man skulle gøre, men hvis jeg ikke tænkte så meget over det og bare gik i gang, så kunne mine hænder selv - nærmest uden hjælp fra hjernen. I al fald uden hjælp fra den bevidste del af hjernen.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Nogle dejlige farve du der har valgt... Vi havde hoved rengøring i min spinde stue i går, der dukkede en del væve ting op af min mors, bord væv til billed vævning der er nok 4- 5 stk har også en bordvæv hængende på væggen med udstyr, skal nok lige have en med forstand på det hele til at fortælle mig hvad der hører sammen.. så vil jeg lægge det ud på rokken bag efter...
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Uhaja ...

    Ulykken var i 1987, og jeg gik 4 år på seminariet (1 år længere end de andre) - så min stædighed er min gode ven ...

    Dog havde jeg opbrugt alle mine "usynlige"reserver, så derfor måtte jeg søge pension så mange år senere.
    Jeg havde ikke tidligere ønsket at erkende mine ændrede egenskaber.

    Dengang ville jeg nok at brugt udtrykket "forringede" - men jeg er vild med mit liv og dét, jeg kan - og jeg kan fordybe mig nu. Dét havde jeg ikke tid til før (nu er jeg tvunget til det) - dét nyder jeg.

    Det går heller ikke så hurtigt - og dét forhindrer mig i at blive stresset. Ganske finurligt, ikk´?
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Ja, sådan kan det gå.

    Nu havde jeg ikke vævet siden i sommer, så nu satte jeg mig lige derud. Det gik lystigt derudaf, indtil jeg lige skulle kontrollere, om jeg havde det rigtige antal tråde pr cm.

    Så gik det helt galt!!!

    Der var 9 af de tykke på 2 cm - der skulle være 5-6 stykker.

    Ved nærmere inspektion viste det sig så, at jeg havde vævet forkert de sidste 10 cm - altså længe før jeg havde sat mig ud i denne omgang.

    Jeg BURDE have vævet tyk-tynd-tynd-tyk-tynd-tynd, men jeg HAVDE vævet tyk-tynd-tyk-tynd-tyk-tynd.

    Dels bliver stoffet anderledes, og dels løber jeg tør for tyk, hvis jeg fortsætter i det tempo.

    Så jeg har nu vævet baglæns (og spolet garn op og spolet garn op) i nærved en time. Nu kan jeg så gå i gang i gen.

    Så UllaP - man behøver ikke at have en hjerneskade for at glemme, hvor man var, og hvad man var ved.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Marianne S

    Ja, det er surt at væve baglænds -
    Dejlige farver på dit garn - det glæder jeg mig til at se, det var måske noget jeg kunne tænke mig at væve af senere - først har jeg lige mine viskestykker - men det går lidt sløvt .
    Måske dette kan være et lille skub.
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •