Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 45

Emner: Opsætning af væv

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Det var nærmest det bedste, jeg har gjort, de sidste mange år - måske lige bortset fra at få mine unger, men næsten i samme størrelsesorden.

    Tine Ditmar[/quote]

    Et lille sted .. der virkelig er ens eget .. det burde være en menneskeret.
    Det er meget vigtigt at finde det der giver sjælen næring ( for mit vedkommende RO og mulighed for fordybelse).. mine 5 uger tager også MEGET tid ... ville jo ikke undlade et eneste af de minutter jeg "ofre "på dem .. men det er vigtigt at tanke op . Jeg tror også at gode positive interesser gør, at vi kan slippe dem igen - og lade dem få og styrre deres eget liv..netop .. når vores også er "andet" end dem Jeg oplever også det jeg arbejder med i og omkring min bog er "det" jeg skal resten af mit liv.. og den følelse er rigtig rar ( også selv om det måske ikke går sådan . så bliver det jo blot noget andet )


    Tænk at have dig som gæst og få sådan en gave ! suuukkk
    Kan vi dødelige købe hos dig ?
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Jeg har aldrig nogensinde solgt noget, jeg har lavet. Det, jeg kunne tage for det, er så latterligt lidt i forhold til, hvad jeg bruger af tid, at det ville føles helt til grin.

    Mine håndlavede ting er hjerteblod. Ligeså lidt som du kan lægge en 50'er, når du er gæst, og så være ude af forpligtensen til at invitere igen, eller betale for det glas med hjemmelavet marmelade, du får rakt over hækken af naboen, ligeså lidt kunne jeg blande penge ind i mit håndarbejde.

    Jeg kunne lige så lidt sælge mine ting, som jeg kunne forlange brudepris af min datter, hvis hun en dag gifter sig. Det er simpelthen ikke salgsobjekter nogen af delene.

    Er det til at forstå, eller er det volapyk?

    Jeg tjener mine penge i IT-verdenen - penge og IT hænger sammen. Penge og håndarbejde gør ikke - undtagen når jeg skal købe garn, selvfølgelig
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Det er rigtigt.

    Da jeg vævede tørklæder - træning i opsætning og design da jeg gikpå seminariet - tog jeg tid på et tørklæde til min kusine:

    53½ timer fra idé/design til frynserne var færdige ... Det måler 250 x 80 cm + 25 cm. frynser i hver ende.

    Kamgarn 36/2 - det vejede 128 gram.

    Al tid er regnet med - osse spoletid og frynsefletning/-snoning.

    53½ timer gange timeløn. Dét er der ingen der vil betale, hvis arbejdslønnen skal hjem.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet moster50

    Hvor ser dit værelse hyggeligt ud. Og flot det du har vævet.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Fiser lige ind i hjerne.... som det mest indlysende ... er fuldstændig på bølgelængde med det du skriver ..
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Enten laver jeg ting til mig selv, eller også forærer jeg det væk. Jeg kan ikke sætte en pris på mit håndarbejde. Selvfølgelig kan man udregne materialeforbruget, men man kan ikke sætte en pris på arbejdstid og hjerteblod.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bondekonen

    Jeg er hjemme nu - og mine piger sagde "Åh nej, Mor - ikke garn igen!", men kun tre gange.

    Vi har haft en skøn ferie, med ro og kærligt nærvær i en hel uge.

    Hilsen Bondekonen
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Sørig

    Hvor ser der rart ud i dit rum.

    Jeg har selv er dejligt hobbyrum, hvor jeg elsker at opholde mig, jeg har godt nok ikke været der længe, men i morgen lover de regn, så skal jeg igang med kort produktion.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet huginnbrogaard

    Lyder som et skønt rum, idag har min mand faktisk foreslået (igen), at jeg skulle flytte mit hobbyrum op ovenpå.
    Det er der hvor vi nu har gæsteværelse!!
    Jeg har godt nok hele tiden sagt nej, for jeg synes det var så træls at skulle sidde helt deroppe, og der er skråvægge, så det er begrænset hvad jeg kan have af reoler!!
    Men idag snakkede vi så igen om det og jeg kan jo godt se at jeg får et rum der er ca 3 gange så stort som det jeg har, og så ville han da også gerne lave nogle reoler der kunne passe derop til, så jeg fik masser af opbevaringsplads.
    Så nu begynder det jo egentligt at blive værd at overveje
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bondekonen

    Men hvis du nu får et lille rundt bord og to stole, kan det være han synes det er hyggeligt at holde dig med selskab med en kop kaffe en gang imellem. Jeg synes du skulle overveje det - det burde være en menneskeret at have sit eget værelse.

    Og jeg kan sagtens være kry - jeg har en hel stue som jeg har beslaglagt med væve og garner og andet udstyr...
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •