Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Vævet halstørklæde

  1. #1
    ElisabethW Gæst

    Vævet halstørklæde

    Her er det tørklæde, jeg fik lavet på Skals Håndarbejdsskole i sidste uge. Nu er det blevet valket (lidt) og kradset op, så det er blødt.
    Vi skulle have et billede med til inspiration, og jeg medbragte dette selvportræt af Julius Paulsen, jeg elsker farverne i billedet, det er så "blødt". Men, der var ikke nok brune, rødlige nuancer garn at vælge imellem, og så opdagede jeg at der faktisk også er noget turkis på billedet, så det valgte jeg at bruge i tørklædet (selvom det ikke helt er samme nuance).


    ElisabethW
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    ElisabethW Gæst
    Et billede af en prøve med med forskellige farver islæt og forskellige mønstre.

    Og et billede af min væv (dog uden skafter, tramper og sideskamler).

    ElisabethW
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    10 x for dit arbejde, det er mega flot..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Elisabeth.
    Nøj, hvor er det flot. Flotte nuancer og sikken en flot kontrastfarve. Nydelige kanter og frynser. Perfekt..

    Hold da op for en flot gammel væv. Hvordan har du dog fået fingre i den? Sikke nogle udskæringer og slagbordet er bare så flot. Der er meget sjæl over den, og tænk at du kan være hende, der føre vævetraditionen videre på det gamle klenodie.
    Strikke Marie

  5. #5
    ElisabethW Gæst
    Mange tak for alle de pæne ord

    Ja, det er en skøn væv. Jeg har "arvet" den fra min plejemor, som har haft den lånt ud til en væver i mange år, men hvor den egentlig kommer fra, ved jeg faktisk ikke. Har set en, der minder om den i Paulli Andersens bog "Væven", det er en gammel Lervad-væv. Billedet i bogen er vistnok fra 1899, men min væv er måske lidt yngre.

    Det er lidt underligt; det ser ud som om der er 7 skafter og tramper. Besynderligt antal! Skal lige have gennemgået alle løsdelene for at se, om det virkelig kan passe.

    ElisabethW

    P.S. Apropos traditioner og gamle håndværk, så er der her et link til Støtteforening til fremme af Tekstile Håndværk: www.skals-sth.dk

  6. #6
    Tina Gæst
    Skønt tørklæde du har vævet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    NOOOY hvor blev det flot.

    Skal Håndarbejdsskole er jo kendt for sine gode undervisere og mange kurser i alt muligt.

    Jeg kunne godt tænke mig et kursus der i maskinstrik, engang.

    Men det er bare den forbistrede afstand til alle de gode tilbud.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Av,... hvor lækkert Elisabeth W. Virkelig smukt !
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •